ویژگی جدید گوگل مپ رانندگان را از جاده‌های خطرناک دور می‌کند

رسانه کلیک - ویژگی جدید گوگل مپ به‌ جای پیشنهاد سریع‌ترین مسیر، رانندگان را به سمت مسیرهای ایمن‌تر هدایت کرده و از بروز تصادفات احتمالی جلوگیری می‌کند. 

ویژگی جدید گوگل مپ رانندگان را از جاده‌های خطرناک دور می‌کند

اوایل سال جاری اعلام شد که گوگل مپ به‌جای ارائه سریع‌ترین مسیر به رانندگان، ویژگی جدیدی را عرضه می‌کند که سازگار با محیط بوده و به مصرف انرژی کمتری احتیاج دارد. حال مشخص شده که این اپلیکیشن کاربردی به منظور اجتناب از تصادفات، مسیری را به راننده پیشنهاد می‌کند که آن‌ها را از جاده‌های مخاطره‌آمیز دور می‌کند.

منظور از جاده‌های مخاطره‌آمیز همان مسیرهایی است که رانندگان به گرفتن ترمزهای ناگهانی و سنگین شهرت داشته و احتمال سانحه در آن‌ها بیشتر است. گوگل با ارائه مسیر جایگزین، از بروز حادثه جلوگیری می‌کند.

اگر راننده‌ای در جاده به طور ناگهانی پای خود را به ترمز فشار دهد، خودروی پشت سر نمی‌تواند به‌موقع توقف کند و در نتیجه زنجیره‌ای از تصادفات به وجود می‌آید. ویژگی جدید گوگل مپ رانندگان را از جاده‌هایی که احتمال ترمز ناگهانی در آن‌ها بیشتر است، دور نگه می‌دارد.

هدف گوگل افزایش ایمنی جاده‌ها، کاهش تصادفات و کاهش خسارات مالی و جانی به رانندگان است. طبق گزارش خبری Auto-Evolution این قابلیت با هدایت راننده‌ها به مسیرهای امن‌تر، بیش از 100 میلیون حادثه ناشی از ترمز ناگهانی را کاهش می‌دهد. ویژگی جدید گوگل مپ به‌زودی برای اندروید و iOS قابل‌دسترس خواهد شد.

به منظور تعیین جاده‌های خطرناک از لحاظ ترمزهای ناگهانی، گوگل از سنسورهای تعبیه‌شده در دستگاه‌های موبایل رانندگان کمک می‌گیرد. شتاب سنج و ژیروسکوپ می‌توانند هرگونه تغییر ناگهانی از جمله کاهش غیرمنتظره سرعت (یعنی ترمز گرفتن) را شناسایی کنند. البته ناگفته نماند که وابستگی به سنسورها، گاهی موجب هشدارهای اشتباه می‌شوند.

مثلا افتادن گوشی در جا لیوانی از دید سنسورها یک حرکت ناگهانی تلقی می‌شود و آن را به عنوان یک توقف غیرمنتظره توسط راننده تفسیر می‌کنند. به همین خاطر، ویژگی جدید گوگل مپ از هوش مصنوعی و تحلیل‌های مرتبط با شناسایی رویداد ترمز بهره می‌گیرد. گوگل همچنین می‌تواند با تحلیل واکنش خودروهای دیگر در جاده، علت ترمز گرفتن راننده‌ها را مشخص کند.

ارسال نظر