بسیاری از ویژگی های iOS 15 در گوشی‌های قدیمی بلااستفاده هستند!

رسانه کلیک - علیرغم قابلیت نصب iOS 15 در گوشی‌های قدیمی، بسیاری از ویژگی های ارائه‌شده در این سیستم عامل تنها روی آیفون‌های جدید اجرا می‌شوند.

بسیاری از ویژگی های iOS 15 در گوشی‌های قدیمی بلااستفاده هستند!

اپل چندی پیش از نسخه 15 سیستم عامل iOS با بهبود نوتیفیکیشن، ویژگی جدید FaceTime و غیره رونمایی کرد. بسیاری از دستگاه‌های قدیمی و جدید این کمپانی قادر به نصب سیستم عامل جدید با نسخه 15 هستند. اما همانند نسخه macOS Monterey که ویژگی های منحصر به فردی را برای مک های مجهز به M1 فراهم می‌آورد، بسیاری از ویژگی های iOS 15 نیز تنها برای آیفون‌های جدید قابل‌دسترس خواهد بود.

طبق گزارش اخیر 9to5Mac، بسیاری از قابلیت‌های iOS 15 به تراشه بایونیک A12 بایونیک یا نسخه‌های جدیدتر احتیاج دارند. بنابراین تنها محصولاتی مثل آیفون XR، آیفون XS، آیفون‌های سری 11، آیفون SE (2020) و آیفون‌های سری 12 می‌توانند با نصب نسخه 15 از قابلیت‌های اضافه‌شده در این سیستم عامل استفاده کنند.

قابلیت‌های جذاب نسخه 15 همانند صوت فضایی و حالت پورتره در اپلیکیشن فیس تایم، مسیرهای پیاده‌روی مبتنی بر واقعیت افزوده و جهان‌های سه‌بعدی تعاملی در اپلیکیشن Apple Maps، قابلیت Live Text و جستجوی بصری در تصاویر و تصاویر پس‌زمینه انیمیشنی در اپلیکیشن Weather تنها مخصوص دستگاه‌های جدید بوده و در آیفون‌های قدیمی‌تر پشتیبانی نمی‌شوند. قابلیت پردازش گفتار روی دستگاه و همین‌طور کلیدهای Wallet نیز در گوشی‌های قدیمی‌تر از آیفون XR قابل استفاده نیستند.

البته شرایط برای دستگاه‌های جدید کمی پیچیده‌تر است. برای مثال، بهبودهای اعمال‌شده در حالت پانوراما، اتصالات 5G و اولویت 5G نسبت به WiFi تنها برای آیفون 12 قابل‌دسترس است. به طور مشابه، کاربرد قابلیت صوت فضایی با ردیابی پویای سر حداقل به آیفون 7 و ویژگی ثبات در قدم زدن حداقل به آیفون 8 احتیاج دارد.

بنابراین با اینکه نسخه 15 سیستم عامل iOS برای دستگاه‌های قدیمی اپل (ساخت 2015 به بعد) نیز عرضه شده است، اما کاربران برخی از این دستگاه‌ها از تمام قابلیت‌های نسخه 15 بهره‌مند نخواهند بود.

ارسال نظر