Moto G مقرون به صرفه ترین گوشی سال 2015

در حالی که گوشی های هوشمند بالا رده بازار این روز ها طرفداران زیادی دارد، یافتن یک گوشی خوب در رده قیمتی مناسب کاملا دست یافتنی شده است.

Moto G مقرون به صرفه ترین گوشی سال 2015

به گزارش کلیک ، Moto G نه سریع ترین، نه زیبا ترین، نه بزرگترین و نه حتی ارزان ترین نیست. بلکه به قول یکی از رانندگان مسابقات فرمول 1 این مجموعه ای از ویژگی ها ی خوب است. این گوشی ترکیبی از قدرت، کارآمدی و طراحی خوب با قیمت مناسب است که شما را وادار می کند در مورد آن تجدید نظر کنید.

اگر شما با خرج کردن مقدار زیادی از پول های خود مشکلی ندارید میتوانید یک گوشی iPhone 6s Plus طلایی بخرید و به داشتن چنین گوشی ببالید ولی اگر پول خود را با احتیاط خرج می کنید گوشی Moto G موتورلا با قیمت 350 دلار یک گزینه بسیار مناسب است.

البته این گوشی برای افرادی که مرتبا اخبار مربوط به گوشی ها را میخوانند و آن ها را بررسی میکنند تا ببینند کدام گوشی پر قدرت ترین گوشی موجود در بازار است مناسب نیست بلکه Moto G جزو گوشی های متوسط موجود در بازار است.

سخت افزار

نسل سوم گوشی Moto G که با Moto G 2015 نیز شناخته می شود یک گوشی 12.7 سانتی متری با صفحه نمایش HD 720p است که از باتری 2470 میلی آمپری بهره برده و 155 گرم وزن دارد. همچنین این گوشی به پردازنده چهار هسته ای Snapdragon 410 مجهز بوده و از دو سیم کارت پشتیبانی می کند و موفق به دریافت استاندارد IPX7 ضد آب ( ولی نه ضد غبار) شده است.

این Moto G جدید به جز در استرالیا در هیچ جای دیگر دنیا قابل یافتن نیست. خارج از این کشور این گوشی با رم 1 و 2 گیگابایتی ارائه می شود ولی در استرالیا نسل سوم Moto G فقط با 2 گیگابایت رم قابل تهیه است.

کل قاب پلاستیکی پشتی قابل برداشتن است ولی حفظ قابلیت ضد آب باید روی گوشی بماند. اگر چه وجود این قاب چندان خوشایند نیست ولی چندان هم شما را اذیت نمی کند.

برای ثبت تصاویر میتوانید از دوربین پشتی 13 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی استفاده کنید. اگر شما جزو افرادی هستید که هنگام خرید گوشی به دوربین آن زیاد اهمیت می دهید من پیشنهاد میکنم که به گوشی دیگری فکر کنید. به عبارت دیگر اگر شما تا به حال با دوربین هایی مثل دوربین گوشی Nexus 5 کار کرده اید و فکر میکنیم آن برای گرفتن عکس های خوب کافیست و انتظار تان در همین حد است، دوربین Moto G انتظارات شما را به تمام معنا پاسخ خواهد داد، ولی شما بر خلاف افرادی که گوشی اپل دارند نمیتوانید عکس های تان را روی تابلوهای تبلیغاتی ببینید.

نرم افزار

موتورلا در سال های اخیر تصمیم گرفته تا سیستم عامل اندروید را از ظاهر اصلی خود و آنچه گوگل میخواهد کاربران حس کنند دور کند و خبر خوب در مورد این رویکرد این است که وقتی موتورلا تصمیم می گیرد چیزی به نرم افزار اضافه کند آن چیز واقعا عالی است.

این تغییرات از صفحه قفل آغاز می شود و به جای این که شما برای باز کردن گوشی مجبور به فشار دادن کلید پاور باشید میتوانید با اشاره صفحه، حرکت دادن و یا برداشتن گوشی این کار را انجام دهید. موتورلا برای زمانی که گوشی با یکی از این روش ها باز شود صفحه مخصوص به خودش را طراحی و اجرا کرده است در حالی که با فشار دادن کلید پاور شما به همان صفحه قفل استاندارد اندروید خواهید رفت که میتوانید برای استفاده از الگوهای قفل امنیتی از آن استفاده کنید.

اگر چه صفحه اختصاصی موتورلا بهتر است ولی به کارگیری آن از روش قدیمی فشار دکمه پاور و رفتن به صفحه قفل پیش فرض اندروید مشکل تر است.

شما میتوانید با دو بار ضربه روی بخش مشخصی از صفحه، چراغ قوه گوشی را روشن کنید که برای مواقعی که در آخر شب چراغ ها را خاموش می کنید بسیار مفید است و سریع تر از روشن کردن چراغ قوه به روش معمول انجام میگیرد. همچنین با دو بار لمس قسمت دیگر می توانید فورا دوربین گوشی را راه اندازی کنید.

سفارشی سازی بعدی در برنامه دوربین موتورلا انجام شده است که شاید اگر تا به حال از برنامه دوربین دیگری استفاده نکرده بودم اینقدر در استفاده از یکی مشکل نداشتم.

به صورت پیش فرض وقتی در برنامه دوربین موتورلا شما انگشتتان را روی قسمتی از صفحه می گذارید به جای فوکوس، گوشی عکس می گیرد و لمس و نگه داشتن انگشت نیز حالت عکس برداری چند تایی را فعال می کند. گزینه جداگانه ای در منوی دوربین قرار دارد که با فعال سازی آن عمل تنظیم و فوکوس دوربین به راحتی انجام می شود ولی مدت زیادی طول کشید تا من آن را پیدا کنم.

مشکل دیگری که کاربر هنگام استفاده از این برنامه با آن مواجه می شود هنگام زوم کردن است. در برنامه دوربین موتورلا برای زوم کرن باید یک انگشت را روی صفحه بالا یا پایین بکشید. اگر چه استفاده از دو انگشت نیز گاهی جواب می دهد ولی در مواقع دیگر کار نمی کند. بنابر این شما باید عادت قبلی خود در استفاده از برنامه دوربین گوشی های دیگر را فراموش کنید و با این یکی کنار بیایید.

در قسمت های دیگر همه چیز شبیه به اندروید خام است و تغییری وجود ندارد.

صرف نظر از برنامه دوربین، موتورلا برای تغییر ندادن سایر بخش ها و حفظ ساختار استاندارد اندروید تصمیمی درستی اتخاذ کرده است.

دستگاه نایافتنی

بعد از مدتی کار با این گوشی میتوان گفت آن یکی از گوشی هایی است که به خوبی کار خواهد کرد و برای افرادی از خانواده شما که با فناوری زیاد عجین نیستند مناسب بوده و همچنین برای خریدارانی که به قیمت حساس هستند گزینه خوبی است.

اگر چه پیدا کردن این گوشی به خصوص مدلی که با ویژگی رم بالاتر عرضه شده در استرالیا مشکل است. سر زدن به مغازه های استرالیا برای یافتن این گوشی بی فایده خواهد بود و به دلیل وجود سه نسل متفاوت از Moto G برای خرید اینترنتی نیز باید چندین بار اطلاعات را بررسی کنید تا مطمئن شوید در حال خرید کدام نسل هستید. حتی سایت فروش اینترنتی استرالیا نسل 2015 این گوشی را برای فروش موجود ندارد. آن ها قصد داشتند در ماه آگوست این مدل را موجود کنند ولی هر چه زمان بیشتر طی میشود احتمال اینکه این اتفاق اصلا نیفتد تقویت می شود.

در هر صورت اگر شما توانستید این گوشی و مدل نسل سومی آن را پیدا کنید قطعا خرید خوبی خواهد بود.

منبع: zdnet.com

ارسال نظر