این وب سایت به صورت لحظه ای سفر فضایی اتومبیل ایلان ماسک را مخابره می کند

رسانه کلیک - بخش جالب پروژه پرتاب موشک فالکن هوی‌ (Falcon Heavy) به فضا، انتقال خودروی تسلا رودستر ایلان ماسک مالک شرکت اسپیس اکس (SpaceX) بوده که اکنون امکان مشاهده این اتومبیل به همراه راننده مانکنی اش، «استارمن» در یک وب سایت فراهم شده است.

این وب سایت به صورت لحظه ای سفر فضایی اتومبیل ایلان ماسک را مخابره می کند

موشک فالکن هوی متعلق به شرکت اسپیس‌ایکس در 6 فوریه 2018 به فضا پرتاب شد. این راکت قدرتمندترین موشک جهان است و شرکت اسپیس‌ایکس ادعا کرده که این راکت توانایی حمل انسان به مریخ را دارد ( پرتاب موفقیت آمیز قوی ترین موشک ساخت بشر به فضا ).

اما جالب‌ترین قسمت این پروژه، فرستادن خودروی تسلا رودستر ایلان ماسک مالک شرکت اسپیس ایکس به فضا بوده که راننده این ماشین مانکنی با نام «مرد‌ ستاره‌ای» یا «استارمن» است ( ماشین ایلان ماسک به مریخ پرتاب می‌شود ).

اگرچه تسلا رودستر ایلان ماسک تمام پیوند­های خودش را با زمین قطع کرده و در حال فاصله گرفتن از سیاره ماست، اما شما می‌توانید مسیر آن‌ را در منظومه شمسی دنبال کنید. ماهواره‌ سایت غیر رسمی بن پیرسون، Whereisroadster.com با استفاده از اطلاعات ناسا و مدل های اخترشناسی در حال پیگیری رودستر است که به نظر می رسد از خود ایلان ماسک هم دقیق تر باشد.

این سایت علاو‌ه‌بر اطلاعات لحظه ای درباره موقعیت نسبی و سرعت تسلا رودستر نکات جالبی به شما ارائه می‌کند. از جمله این اطلاعات می توان به مسافت طی شد اتومبیل قرمز رنگ ایلان ماسک و سوختی که برای طی کردن این مسیر لازم بود، اشاره کرد.

جالب است بدانید در همین لحظه که این مطلب نوشته می شود، این ماشین حدود 2.1 میلیون مایل از زمین فاصله دارد و با سرعت 43145 مایل بر ساعت در حال پرواز به سمت مریخ بوده و از زمین دورتر می شود.

همانطور که ماسک اشاره کرد، تسلا رودستر نه در مدار مریخ قرار خواهد گرفت و نه وارد کمربند سیارکی می‌شود. اگر مسیر فعلی خود را ادامه دهد، قبل از اینکه به سمت مرکز منظومه منحرف شود، از مریخ عبور می‌کند. با وب سایت مورد اشاره می توانیم متوجه شویم که ماشین نسبت به زمین فاصله کمتری دارد یا مریخ.

ارسال نظر