عبور تعداد کاربران DropBox از مرز پانصد میلیون

Dropbox امروز  آماری جدید از تعداد کاربران خود اعلام کرد.بر اساس این گزارش تعداد کاربران این سرویس از مرز ۵۰۰ میلیون کاربر گذشته است.

عبور تعداد کاربران DropBox از مرز پانصد میلیون

به گزارش کلیک، این سرویس در نوامبر ۲۰۱۲ به ۱۰۰ میلیون کاربر، نوامبر ۲۰۱۳ به ۲۰۰، می ۲۰۱۴ به ۳۰۰، و در ژوئن ۲۰۱۵ به ۴۰۰ میلیون کاربر رسیده بود.

به عبارت دیگر رشد Dropbox در سال ۲۰۱۴ تسریع، و در ۲۰۱۵ کند شد، و اکنون مجددا در حال افزایش است. رسیدن از ۲۰۰ میلیون به ۳۰۰ میلیون کاربر شش ماه زمان برد، از ۳۰۰ میلیون به ۴۰۰ میلیون کاربر ۱۳ ماه طول کشید، و اضافه شدن ۱۰۰ میلیون کاربر آخر در ۹ ماه اتفاق افتاد.

صد میلیون کاربر اخیرا از نقاط مختلف دنیا به این سرویس پیوسته‌اند، که در صدر این لیست، کشورهای برزیل، هند، آلمان، و آمریکا قرار دارند. کمپانی دراپ باکس افزود که مصرف کننده نیز به اندازه تجارت اهمیت دارد: در حالی که Dropbox آمریکایی است، کاربران آن بخشی از اعضای دهکده جهانی هستند. در واقع ۷۵ درصد کاربران این شرکت خارج از آمریکا هستند.

Dropbox همچنین اعلام کرد که کاربران آن ۳٫۳ میلیارد اتصال بین خودشان ایجاد کرده‌اند، که یک جهش ۵۱ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است. علاوه بر این ۴۴ درصد کاربران جدید در نتیجه وجود یک کاربر قدیمی ایجاد شده که این سیستم را به دوستان، خانواده، و همکاران معرفی کرده اند.

هنگامی‌که Dropbox به مرز ۴۰۰ میلیون کاربر رسید اعلام کرد ۵۰ کشور در سراسر دنیا حداقل ۱ میلیون حساب کاربری در این سرویس ایجاد کرده‌اند که در هر روز ۱٫۲ میلیارد فایل را همگام سازی می‌کنند.بیش از ۱۰۰،۰۰۰ پوشه و لینک در هر ساعت به اشتراک گذاشته شده، و هر ثانیه ۴۰۰۰ ویرایش انجام شده که با دسترسی به این سرویس به بیش از ۸ میلیون شغل در سراسر جهان خدمات ارائه کرده است. کمپانی هنوز این ارقام را به‌روز نکرده است، اما در ماه نوامبر اعلام شد که این شرکت ۱۵۰،۰۰۰ مشتری تجاری دارد.

این مساله قطعا قابل توجه است که رشد Dropbox دوباره سرعت گرفته است. هنگامی‌که Dropbox در سپتامبر ۲۰۰۸ آغاز به کار کرد، هیچکدام از گزینه‌های محبوب امروزی وجود نداشتند. اما اکنون رقابت بسیار سخت شده است. سرویس‌هایی مثل گوگل درایو و Microsoft OneDrive با خدمات شرکت‌های مربوط به خود عجین شده‌اند. آن‌ها متعلق به شرکت‌هایی با سرمایه بالا هستند.

استراتژی Dropbox همکاری با مایکروسافت، و ادغام خدمات در موبایل و وب بوده است. این شرکت حتی تجربه ساخت ابزار جیمیل برای کروم و مایکروسافت آفیس، روی سیستم عامل ویندوز و مک را دارد.

مردم عاشق Dropbox هستند، اما این کافی نیست. در حالی که شرکت در حال رشد است، سرمایه‌گذاری های آن در بخش‌هایی به جز اشتراک گذاری فایل با شکست مواجه شده است. رقابت بسیار تنگا تنگ است، و Dropbox می‌خواهد به این سوال پاسخ دهد: آیا ما می‌توانیم به عنوان یک کمپانی که تنها فایل به اشتراک می‌گذارد به کار خود ادامه دهیم؟

منبع: venturebeat

ارسال نظر