جزئیاتی از پایان یافتن پشتیبانی مایکروسافت Edge از فلش پلیر

رسانه کلیک - کمپانی مایکروسافت جزئیات بیشتری از چگونگی قطع پشتیبانی مایکروسافت Edge از فلش پلیر در راستای هماهنگ شدن با برنامه‌ریزی‌های شرکت ادوبی تا پایان سال ۲۰۲۰ را منتشر کرد.

جزئیاتی از پایان یافتن پشتیبانی مایکروسافت Edge از فلش پلیر

همانطور که انتظار می‌رفت فلش پلیر تا پایان سال ۲۰۲۰ در مایکروسافت Edge غیرفعال می‌شود و تمامی به‌روز‌رسانی‌های پیش از ژوئن ۲۰۲۰ به طور کامل غیرفعال خواهند شد. همچنین افرادی که از نسخه‌های پیش از نسخه کرومیوم مایکروسافت Edge و اینترنت اکسپلورر ۱۱ استفاده می‌کنند نیز قادر به دریافت آپدیت‌های امنیتی گوگل برای این برنامه نخواهند بود.

اگر شما می‌خواهید فلش را برای همیشه در سیستم خود غیرفعال کنید می‌توانید با استفاده از ابزاری که در به‌روزرسانی پیشنهادی ویندوز (که تا پاییز ۲۰۲۰ در دسترس همگان قرار می‌گیرد) ارائه خواهد شد، این کار را انجام دهید. مایکروسافت همچنین به کاربران خود هشدار داد که این آپدیت قابلیت برگشت به نسخه‌های قبلی ویندوز را نخواهد داشت.

کمپانی ادوبی قرار است تا پایان تابستان ۲۰۲۱ تمامی برنامه‌های مرتبط با فلش پلیر، شامل تمامی فریم‌ورک‌ها، قوانین و رابط‌های کاربری را از مایکروسافت Edge و اینترنت اکسپلورر ۱۱ از طریق ارائه‌ی آپدیت‌های چندگانه در ویندوز، حذف کند. این آپدیت برای ویندوزهای 8.1 و 10 ارائه خواهد شد.

اگر شما نیاز به استفاده از فلش پلیر دارید، Edge به شما این امکان را می‌دهد که فلش پلیر را به شکل پلاگین در اینترنت اکسپلورر اجرا کنید. با این روش شما دیگر از کدهای ارائه شده‌‌ی مایکروسافت برای فلش استفاده نمی‌کنید و همچنین پشتیبانی مایکروسافت را نیز برای فلش پلیر نخواهید داشت.

به‌نظر می‌رسد مایکروسافت راهی جز حذف فلش تا پایان سال ۲۰۲۰ ندارد. زیرا گوگل نیز در حال حذف پشتیبانی از فلش پلیر در نرم‌افزار کرومیوم خود در زمان مشابه است، که زیرساخت فعلی موتور جستجوی Edge می‌باشد. ادوبی در اطلاعیه‌ی خود درباره اتمام فعالیت فلش‌پلیر افزوده است که تا قبل از رسیدن این مهلت به کاربران خود اعلام خواهد کرد که برنامه را از دستگاه خود پاک کنند. با این حال که دانستن زمان دقیق این تغییرات می‌تواند مفید باشد؛ اما مطمئنا به دلیل مشکلات امنیتی فلش پلیر و همچنین قدیمی شدن آن، دلتنگ استفاده از آن نخواهید شد.

ارسال نظر