پتنت جدید اپل خبر از نسل بعدی سنسور اثر انگشت می‌دهد

رسانه کلیک - پتنت اخیر اپل نشان می دهد که عملکرد نسل بعدی سنسور اثر انگشت گوشی های هوشمند بر پایه تکنولوژی نور مادون قرمز با موج کوتاه خواهد بود. 

پتنت جدید اپل خبر از نسل بعدی سنسور اثر انگشت می‌دهد

شرکت اپل اخیرا پتنتی مربوط به نسل آینده سنسورهای اثر انگشت ثبت کرده است. این شرکت در سال 2019 برای ثبت این حق اختراع درخواست داده بود. این سنسور اثر انگشت بر اساس تکنولوژی نور مادون قرمز است و زیر صفحه نمایشگر گوشی های هوشمند قرار می‌گیرد.

این اختراع که یک سنسور تصویر جدید است و زیر نمایشگر دستگا‌ای هوشمند قرار می‌گیرد، در اداره مالیکت معنوی و علائم تجاری ایالات متحده آمریکا ثبت شده است. عنصر اصلی این سیستم جدید، یک سنسور تصویر نوری جدید است که نور مادون قرمز با موج کوتاه را ساطع می‌کند و یک سنسور حساس به نور که آن هم زیر نمایشگر قرار دارد، بازتاب این نور را جذب می‌کند و تصویر اثر انگشت کاربران را رسم می‌کند.

شرکت اپل در توضیحات این پتنت خود تاکید زیادی روی «نور مادون قرمز با موج کوتاه» داشته است و در واقع این بخش، قسمت اصلی و حیاتی سنسورهای نسل آینده خواهد بود.

البته این سنسور هنوز یک اختراع است و مشخص نیست که آیا واقعا شرکت اپل چنین سنسوری را برای گوشی‌ها و دستگاه‌های هوشمند خود تولید کند یا خیر. اگر هم این سنسور تولید شود، اصلا مشخص نیست که در چه نسلی از آیفون‌ها برای اولین بار استفاده خواهد شد. از طرف دیگر اپل مدت‌هاست که در حال توسعه و بهبود سنسور تشخیص چهره خود بوده است و ممکن است قصد نداشته باشد که به زودی این سنسور را تولید کند. البته ممکن است این تکنولوژی را ابتدا در آیپدها یا حتی آیفون‌های اقتصادی ببینیم.

ارسال نظر