پتنت جدید اپل خروج آب با فشار از آیفون را نشان می‌دهد

رسانه کلیک - پتنت جدید اپل نشان می‌دهد که این کمپانی ممکن است قابلیت خروج از آب را که در اپل واچ قرار دارد در آیفون نیز  ایجاد کند.

پتنت جدید اپل خروج آب با فشار از آیفون را نشان می‌دهد

کمپانی اپل برای ساعت‌های هوشمند سری ۲ به بعد قابلیت مقاومت کامل در مقابل نفوذ آب را کرده است. در اپل واچ سیستمی وجود دارد که از قطعات و تجهیزات داخلی آن در مقابل آب محافظت می‌کند. این سیستم آب را از داخل بدنه خارج می‌کند. پنت جدید آیفون نشان می‌دهد این قابلیت در آیفون نیز اجرا خواهد شد.

سیستم خروج آب از اپل واچ، از اسپیکر ساعت هوشمند برای لرزش و پخش امواج صوتی خاص استفاده می‌‌کند تا آب به بیرون پاشیده شود. هنگامی که از ساعت هوشمند اپل برای شنا یا زیر دوش استفاده می‌کنید، چنین سیستمی برای خارج کردن آب گرفتارشده در داخل اپل واچ، بسیار سودمند خواهد بود.

اپل اخیرا پتنتی را ثبت کرده است که سیستمی مشابه با خروج آب از اپل واچ را برای آیفون نشان می‌دهد. پتنت مذکور، در سال ۲۰۱۹ توسط کوپرتینویی‌ها پیشنهاد شد و اکنون مجوز آن به‌نام شرکت اپل در دفتر پتنت ایالات متحده ثبت می‌شود. در طراحی‌های منتشرشده درکنار پتنت، می‌توان شباهت زیاد طرح را به سیستم خروج آب از اپل واچ مشاهده کرد. در طراحی پتنت، اسپیکر و ماژول حسگر با پوشش آب‌گریز دیده می‌شود که وظیفه‌ی پاشش آب را برعهده خواهند گرفت. این قابلیت، آیفون را کاملا ضد آب می‌کند و همچنین از آسیب رسیدن به اسپیکرها درصورت تماس با آب هم جلوگیری خواهد کرد.

طبق توضیحات و طرح پتنت جدید اپل ، سیستم پاشش آب توانایی خارج کردن انواع سیال‌ها از آب ساده تا آب شور و گاز و موارد دیگر را دارد. سیستم همچنین می‌تواند وجود کریستال‌های آب شور را در پوشش شبکه‌ای مانع نفوذ آب، تشخیص دهد. در بخشی از توضیحات پتنت می‌خوانیم:

وقتی دستگاه الکترونیکی (آیفون) در کاربردهایی همچون شنا در آب دریا در معرض آب شور قرار می‌گیرد، پس از بخارشدن آب احتمالا کریستال‌های نمک در پوشش‌های محافظ رسوب خواهند کرد. در این شرایط هم دیافراگم فعال می‌شود تا کریستال‌های نمک هم به‌طور کامل از پوشش‌های محافظ پاک شوند.

هیچ اطلاعات تکمیلی درباره‌ی پتنت جدید اپل در دست نیست. به‌عنوان مثال نمی‌دانیم که آیا طرح جدید در آیفون‌های امسال هم استفاده می‌شود یا خیر. همچنین می‌دانیم که اپل صدها پتنت به‌نام خود دارد که هیچ‌گاه در محصولات نهایی استفاده نشدند و شاید پتنت اخیر هم همین سرنوشت را داشته باشد.

ارسال نظر