پتنت جدید شیائومی، نمایشگر قابل انعطاف کشویی

رسانه کلیک - شیائومی اخیراً پتنت جالبی را برای تلفن‌همراه به ثبت رسانده است. این پتنت شامل ویژگی منحصر بفرد نمایشگر قابل انعطاف کشویی است که دور بدنه گوشی قرار می‌گیرد.

پتنت جدید شیائومی، نمایشگر قابل انعطاف کشویی

عموما تلفن‌های کشویی رایج، معمولاً دارای دو بدنه متصل به‌هم هستند و برای استفاده از دوربین یا هر سازوکار دیگری باید یکی از این صفحات به سمت بالا کشیده شود. اما اکنون، غول فناوری چینی در طراحی جدید خود، اقدام به طراحی یک دستگاه گوشی کشویی فقط با یک بدنه کرده است اما نکته قابل توجه و متفاوت این گوشی از سایر گوشی‌های رایج، تعبیه‌ی مکانیسم کشویی در خود نمایشگر انعطاف پذیر آن است. بر اساس تصاویر ارائه شده، این نمایشگر تمام قسمت جلویی و 3/4 قسمت عقب را می پوشاند که از پایین به دور دستگاه می پیچد. این پتنت اولین بار توسط WindowsUnited گزارش شد ، این حق ثبت اختراع در پایگاه داده وب سایت IncoPat نیز یافت می‌شود.

طبق این طراحی، وقتی شما صفحه نمایش قابل انعطاف کشویی را برای دسترسی به دوربین‌های جلو و سایر حسگرها به سمت پایین می‌کشید، نمایشگر پشت نیز در قسمت پشت گوشی به سمت بالا می‌رود. به بیان ساده ، نمایشگر تنها بخشی است که به دلیل مکانیزم کشویی حرکت می کند ، که به دلیل انعطاف پذیر بودن خود صفحه امکان پذیر است و قسمت های جلو و عقب را پوشش می‌دهد. همین ویژگی باعث تمایز این گوشی از سایر گوشی های کشویی حال حاضر بازار می‌شود.

متأسفانه، هنوز جزئیات دقیق‌تری پیرامون این دستگاه منحصر به فرد مشخص نشده است. همچنین معلوم نیست که آیا شیائومی واقعاً روی چنین دستگاهی کار خواهد کرد یا نه. با این حال، تا کنون هیچ کدام از رقبای شیائومی همچین مکانیزمی را طراحی نکرده‌اند و هیچ گوشی تلفن‌همراهی تا کنون از یک صفحه نمایش انعطاف پذیر و مکانیزم کشویی بهره نبرده است ، که نشان می دهد نوآوری هنوز همان چیزی است که شرکت را رو به جلو به پیش می برد.

ارسال نظر