پتنت های هفته؛ از اینترنت اشیا و فیسبوک گرفته تا کمک ناسا به ورزشکاران

این هفته اداره پتنت آمریکا ۶۷۶۹ پتنت جدید ثبت کرد و از آنجایی که نمی توان تمام آن ها را در اینجا لیست کرد پنج عدد از مهم ترین های آن ها را در ادامه معرفی می کنیم.

پتنت های هفته؛ از اینترنت اشیا و فیسبوک گرفته تا کمک ناسا به ورزشکاران

به گزارش کلیک، مهم ترین این پتنت ها که هر کدام چیزی جدید به بنیان دانش انسان اضافه می کنند به شرح زیر است.

کمک ناسا به ورزشکاران

در روانشناسی عملکرد ورزشی همه می دانند که در لحظه انجام کاری مانند انداختن توپ به داخل سوراخ در گلف به حالت روانی خاصی احتیاج است.

۲-۱-۵۲۰x318

ناسا در فکر ساخت یک تکنولوژی جالب شامل دستگاهی قابل حمل است که تمرینات بیوفیدبک افزایش عملکرد را برای کارآموز فراهم می کند. نکته خاص این تکنولوژی این است که دقیقا تمرینات بیوفیدبک را در کاری که باید بهبود پیدا کند داخل می کند. تمرینات به صورت بلادرنگ، و دقیقا در لحظه ای که کار یا تمرینی مانند یک مانور ورزشی یا نظامی باید انجام شود، عملی هستند. بازیکنان می توانند از این تکنولوژی در حین تمرینات قبل از مسابقه برای ورود به آن وضعیت خاص ذهنی مورد نیاز استفاده کنند.

تکنولوژی ثبت شده می تواند به بازیکنان در کار های زیادی مانند انداختن توپ به سوراخ در گلف، خطای پنالتی در بسکتبال، سرویس زدن در تنیس، پرتاب تیر از کمان یا شلیک گلوله یا حتی پرتاب دارت کمک کند.

حلقه هوشمند مایکروسافت

مایکروسافت حلقه هوشمندی اختراع کرده که می تواند به عنوان یک ورودی فراگیر عمل کند که با تلویزیون ها، کامپیوتر های رومیزی، لپتاپ ها، تلفن های هوشمند، تبلت ها و حتی پوشیدنی هایی مانند دستبند ها و ساعت ها کار می کند.

۳-۵۲۰x318

حلقه هوشمند دارای یک حسگر خمیده است تا حالت انگشت را بفهمد. این به حلقه اجازه می دهد حرکت انگشت را ترجمه کند. حلقه به صورت وایرلس اطلاعات مربوط به حالت و حرکت انگشت را برای کنترل هر دستگاه مورد نظر می فرستد.

استفاده از این دستگاه برای کاربران بسیار مفید خواهد بود زیرا می توانند با یک دستگاه همه وسایل دیگر را کنترل کنند.

کتاب های انیمیشن دیزنی

کتاب دیزنی شامل صفحاتی فیزیکی است و یک یا چند پروژکتور روی جلد کتاب کار شده که بر اساس صفحه ای که باز شده نور خاصی را بر آن می تابانند.

۴B-520x318

کاربر می تواند با استفاده از ورودی های صدا و لمس با کتاب تعامل داشته باشد. برای مثال موجودی روی یک صفحه به کمک پروژکتور روی جلد ظاهر می شود و زمانی که کاربر به صفحه دست می زند پروژکتور تصویر موجود را بر اساس لمس کاربر تغییر می دهد.

فیسبوک، مرکز کنترل اینترنت اشیا

فیسبوک می خواهد پلتفرم اصلی کابران برای کنترل وسایل مختلف باشد، وسایلی مانند ترموستات، خودرو، پهپاد، تستر، کامپیوتر، یخچال، تهویه هوا، روبات، جاروبرقی و گرمکن. تکنولوژی ثبت شده کاربران را قادر می سازد تا سیگنال های کنترلی را به وسایل مختلفی که از پلتفرم فیسبوک استفاده می کنند بفرستند.

۵

این تکنولوژی به کاربران اجازه می دهد از نصب نرم افزار های فراوان روی دستگاه های مختلف جلوگیری کنند و به علاوه می توانند کنترل یک دستگاه را با دیگر کاربران داخل شبکه روی فیسبوک شریک شوند.

انتظار می رود دستگاه های اینترنت اشیا همه جا حاضر باشند، جایی که هر کاربر روی دستگاه های مختلفی از داخل خانه، اتومبیل یا محل کار کنترل دارد. اگر فیسبوک در این طرح موفق شود و نقطه اصلی دسترسی و کنترل تمام دستگاه ها باشد بیشتر با زندگی ما ادغام خواهد شد و به پلتفرمی تبدیل می شود که نه تنها رابطه های شخصی بلکه زندگی روزانه ما را هم کنترل می کند.

آی‌بی‌ام و کارائوکی شبکه های اجتماعی

کارائوکی تفریحی است که در آن خواننده های آماتور همگام با موسیقی انتخاب شده آواز می خوانند. در انواع آفلاین خواننده از کسانی که به صورت زنده در حال مشاهده اجرای او هستند بازخورد می گیرد اما آی‌بی‌ام می خواهد تجربه ای مشابه را به برنامه های کارائوکی آنلاین اضافه کند.

سیستم جدید بازخورد شنوندگان را به صورت بلادرنگ به خواننده منتقل می کند. برای مثال، سیستم حالات چهره شنوندگان را تحلیل می کند و بازخوردی را بلادرنگ به خواننده ارسال می کند و خواننده می تواند در پاسخ کیفیت کار خود را بهبود دهد.

منبع : thenextweb

ارسال نظر