پرداخت هوشمند در حمل و نقل شهری با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیل شد

رسانه کلیک - سیستم پرداخت هوشمند در حمل و نقل شهری، با تلاش 8 شرکت دانش‌بنیان و خلاق تسهیل شد. این خبر را ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرد.طراحی و بومی‌سازی سامانه‌های بلیت و پرداخت هوشمند در حمل و نقل شهری یکی از اتفاقاتی است که به همت شرکت‌های فناور و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری محقق شده است. سامانه‌هایی که نقشی مؤثر در کاهش زمان از دست رفته و هزینه‌های جانبی دارند.

پرداخت هوشمند در حمل و نقل شهری با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیل شد

طراحی و بومی‌سازی سامانه‌های بلیت و پرداخت هوشمند در حمل و نقل شهری یکی از اتفاقاتی است که به همت شرکت‌های فناور و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری محقق شده است. سامانه‌هایی که نقشی مؤثر در کاهش زمان از دست رفته و هزینه‌های جانبی دارند.

فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان ابزاری کارآمد برای متخصصان رشته های گوناگون، موجبات تسهیل و تسریع ارائه خدمات شده است. در این راستا مهندسان حمل‌ونقل نیز سعی دارند تا از فناوری اطلاعات به عنوان راهکاری مناسب برای از میان برداشتن معضلات اساسی مدیریت حمل و نقل بهره جسته و مشکلات آن را به حداقل ممکن کاهش دهند.

یکی از این تلاش‌ها در حوزه توسعه فناوری‌های پرداخت هوشمند در حمل و نقل شهری است که توانسته نیاز بخش بزرگی از جامعه را که از این نوع حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند تأمین و امنیت و رفاه بیشتری برای آن‌ها ایجاد کند.

ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که یکی از اولویت‌های خود را توسعه فناوری‌های هوشمند سازی حمل و نقل قرار داده، با حمایت از شرکت‌های دانش‌ ‌بنیان و خلاق این حوزه تلاش می‌کند زیست‌بوم فناوری و نوآوری این صنعت را گسترش دهد. بر این اساس این ستاد از محصولات و خدمات 8 شرکت فناور که در حوزه تولید و طراحی سامانه‌های بلیت و پرداخت هوشمند حمل و نقل شهری فعالیت می‌کنند، حمایت کرده است.

بنا به اعلام ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه به شرح زیر است:

شرکت آروین پیشگام سامانه یکی از این مجموعه‌هاست که در زمینه توسعه کاربرد فناوری‌های حوزه حمل و نقل و کنترل تردد فعالیت می‌کند. طراحی و ساخت دستگاه اتوماتیک مالی و اعتباری هوشمند یکی از محصولات این شرکت در این زمینه است. نرم‌افزار جامع کنترل تردد، دستگاه جمع‌آوری کرایه، نرم‌افزار مدیریت شهربازی مبتنی بر کارت‌های اعتباری RFID و غیره نیز از دیگر محصولات این شرکت است.

الین طرح فناوران هوشمند نیز شرکت دیگری است که به این حوزه وارد شده است. این مجموعه توانمندی خود را با طراحی و پیاده‌سازی سیستم جمع‌آوری خودکار کرایه در مترو و ناوگان اتوبوسرانی و بی‌آرتی، مراکز صنعتی، تجاری و نظامی و پرداخت‌های هوشمند به اثبات رسانده است.

آناد صنعت سپهر هم مجموعه دیگری است که با تولید محصولاتی چون سیستم‌های تشخیص حرکت و تردد، مدیریت حمل و نقل هوشمند و تأمین قطعات ارجینال الکترونیک در این حوزه فعالیت می‌کند.

پردازنده پارس دستگاه کنترل تردد، کارتخوان خروجی کنترل تردد و سیستم بلیط الکترونیکی اتوبوس که مبتنی بر کارت هوشمند بدون تماس است و مبلغ اعتبار روی کارت ذخیره شده است، از جمله محصولات این شرکت در حوزه توسعه فناوری‌های حمل و نقل هوشمند شهری است.

توسعه فناوری ارتباطات خوارزمی هم با طراحی، تولید و نصب انواع خودپردازهای هوشمند، فناوری‌های این حوزه را توسعه داده است.

طراحی و تولید پارکومترهای هوشمند و نسل جدید، محصول شرکت دانش‌بنیان دنیای پردازش است. این دستگاه‌ها با امکان پوشش‌دهی چندین جای پارک، ارائه دستورالعمل استفاده روی صفحه نمایش، پذیرش کارت‌های مختلف بانکی، تنظیم زمان پارک و وجه متناظر با آن، دارای سیستم اعلام عیب به مرکز کنترل و غیره طراحی و به بازار ارائه شده است.

شهر تجارت گیلسا نیز مجموعه دیگری است که در این زمینه فعالیت می‌کند. این شرکت ارائه‌کننده انواع تجهیزات و ساختارهای هوشمند با تأکید بر سه ویژگی اینترنت اشیا، یکپارچگی و هوشمندسازی است.

طراحان کنترل شرق نیز با تولید محصولات حوزه حمل و نقل شهری و تجهیزات بانکی و کارتخوان در این حوزه فعالیت می‌کند. ردیاب خودرو و کارتخوان‌های هوشمند از محصولات شاخص این شرکت است.

ارسال نظر