رونمایی از پردازنده‌های مخصوص اینترنت اشیا توسط شرکت اینتل

رسانه کلیک - به تازگی شرکت اینتل از سری جدید پردازنده‌های خود رونمایی کرده است که به گفته این شرکت با بهره‌گیری از هوش مصنوعی بهبودیافته، عملکرد بی‌درنگ و ویژگی‌های امنیتی قدرتمندتر زیرساخت جدیدی را برای مباحث اینترنت اشیا و رایانش ابری به ارمغان می‌آورند. 

رونمایی از پردازنده‌های مخصوص اینترنت اشیا توسط شرکت اینتل

این پردازنده از سری جدید نسل 11 ام Core Processors است که Atom x6000E نام دارد. طبق ادعای اینتل این پردازنده نسل یازدهمی برای استفاده های اینترنت اشیا و رایانش ابری بهبود داده شده است. عمده این بهینه‌سازی ها در زمینه سرعت پردازش و بینایی ماشین با دقت بیشتر و پردازش نقطه ای است.

طبق بنچمارک‌های ارائه شده توسط این شرکت، پردازنده نسل یازدهمی سری Core Processors در عملکرد تک رشته‌ای 23 درصد و در پردازش موازی 19 درصد و در عهده‌گیری پردازش های گرافیکی تا 2.95 درصد عملکرد بهتری نسبت به نسل قبل دارد.

اینتل این پردازنده را مخصوص دستگاه های تعبیه شده طراحی کرده که وظایفی مانند عملیات در خط تولید سیستم های صنعتی، اعلانات دیجیتال، دستگاه‌های پزشکی، سیستم های امنیتی و.... را عهده‌دار خواهند شد. البته بهینه‌سازی‌هایی که در راستای توسعه زیرساخت‌های اینترنت اشیا در این چیپ بهینه سازی شده نوید استفاده گسترده‌تری را نیز از این محصول می‌دهد.

از طرفی طبق گزارش‌های خروچی از شرکت اینتل، تا سال 2023 حدود 70 درصد از شرکت‌ها به رایانش لبه‌ای احتیاج پیدا خواهند کرد؛ به همین دلیل محصول اینتل Atom x6000E می‌تواند آینده درخشانی داشته باشد.

ارسال نظر