پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس در وبسایت گیک‌بنچ رویت شد

رسانه کلیک - طبق شایعات، گفته می‌شود که پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس در حقیقت نسخه اورکلاک شده اسنپدراگون ۸۸۸ خواهد بود و حالا امتیازات آن منتشر شده است. 

پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس در وبسایت گیک‌بنچ رویت شد

به تازگی در وبسایت گیکبنچ لیست امتیازات یک دستگاه بی‌نام منتشر شده است که از یک پردازنده با نام کد Lahaina استفاده می‌کند. این نام در حقیقت همان کدی است که برای اسنپدراگون ۸۸۸ در نظر گرفته شده بود و در پرچمداران معرفی شده امسال قرار گرفته است.

لیست منتشر شده نشان دهنده آن است که پردازنده مورد آزمایش، دارای یک هسته اصلی مبتنی بر Arm Cortex-X1 بوده که روی فرکانس ۳.۰۰ گیگاهرتز تنظیم شده است. لازم به ذکر است که پردازنده مرکزی اسنپدراگون ۸۸۸ دارای حداکثر فرکانس ۲.۸۴ گیگاهرتز بوده که همین مسئله می‌تواند نشان دهنده حضور پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس در آزمایش انجام شده باشد.

بعد از هسته اصلی، در نتیجه این بنچمارک، ما شاهد سه هسته مبتنی بر Cortex-A78 با سرعت ۲.۴۲ گیگاهرتز هستیم که با نسخه معرفی شده برابری می‌کند. در آخر باید بگوییم که، چهار هسته مبتنی بر Cortex-A55 با سرعت کلاک ۱.۸۰ گیگاهرتز نیز در این پردازنده به چشم میخورد که عملکرد مشابهی با نسخه معرفی شده دارند.

البته تعجبی ندارد که کوالکام فقط سرعت کلاک هسته پردازنده اصلی را افزایش داده و هسته‌های دیگر را دست نخورده باقی گذاشته باشد. زیرا با توجه به تغییرات کوچک اعمال شده روی نسل پیشین پردازنده‌های کوالکام، تغییرات نسخه پلاس چشمگیر نبوده و فقط در بخش هسته اصلی شاهد تغییرات جزئی هستیم.

از آنجایی که امتیازات منتشر شده در گیکبنچ معمولا متمرکز بر عملکرد بخش CPU است، هنوز اطلاعاتی در مورد بخش گرافیکی این پردازنده در دسترس قرار نگرفته است. اما به نظر می‌رسد که Adreno 660 استفاده شده در این چیپست، از قدرت پردازش گرافیکی بهتری نسبت به نسخه عادی بهره‌مند باشد.

طبق تصویر، چیپست جدید موفق به دریافت امتیاز ۱۱۷۱ در بخش تک هسته‌ای و امتیاز ۳۷۰۴ در قسمت چند هسته‌ای شده است. به یاد داشته باشید که این امتیازات هیچکدام نشان دهنده حضور رسمی یک پردازنده جدید نبوده و هنوز کوالکام صحبتی از حضور نسخه پلاس به میان نیاورده است. اما با معرفی این چیپست، از آن در دستگاه‌های اندرویدی نیمه دوم سال میلادی جاری استفاده خواهد شد.

ارسال نظر