گوشی‌های سال آینده همراه با پردازنده اسنپدراگون ۸۹۵ عرضه می‌شوند

رسانه کلیک - با توجه به شایعات منتشر شده، گفته می‌شود نسل بعدی چیپست‌های پرچمدار شرکت کوالکام با نام پردازنده اسنپدراگون ۸۹۵ شناخته می‌شود. 

گوشی‌های سال آینده همراه با پردازنده اسنپدراگون ۸۹۵ عرضه می‌شوند

با نزدیک به زمان رونمایی از جدیدترین چیپست پرچمداران تولیدی شرکت کوالکام، شایعات پیرامون این قطعه سخت‌افزاری مهم بیشتر می‌شود.

طبق اعلام یکی از افشاکنندگان فضای مجازی، به نظر می‌رسد که نمونه‌های اولیه این چیپست به منظور انجام آزمایشات ابتدایی در اختیار برخی شرکت‌های طرف قرارداد با کمپانی کوالکام قرار گرفته است. هم‌چنین اعلام شده است که این قطعه سخت‌افزاری با نام پردازنده اسنپدراگون ۸۹۵ معرفی خواهد شد.

با توجه به پست منتشر شده توسط دیجیتال‌چت‌استیشن در شبکه اجتماعی چینی ویبو، پردازنده جدید با شماره مدل SM8450، درحال آزمایش توسط چندین شرکت تولیدکننده گوشی‌های هوشمند چینی بوده و تا به حال میزان عملکرد آن نسبت به اسنپدراگون ۸۸۸ «کمی بهتر» گزارش شده است. البته علاقه‌مندان برای آگاهی از نتایج واقعی باید فعلا منتظر بمانند و ما به محض انتشار امتیازات اولیه، آنها را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

گفته می‌شود پردازنده پیشِ رو از ساختار جدید ArmV9 و برترین مودم 5G کوالکام یعنی X65 استفاده خواهد کرد. بعلاوه گفته می‌شود که ساختار کلی این چیپست بصورت یکپارچه بوده که این مسئله می‌تواند باعث بهبود عملکرد باتری شود. هم‌چنین طبق اطلاعات لو رفته، مشخص شده است که پردازنده جدید کوالکام بر مبنای ساختار ۴ نانومتری سامسونگ ساخته شده و دیگر خبری از TSMC نخواهد بود.

با این حال هنوز مشخص نیست که عملکرد پردازشی چیپست‌های جدید به چه صورت خواهد بود. لازم به ذکر است که به واسطه استفاده از ساختار جدید سامسونگ در پردازنده‌های پیشِ روی کوالکام، این شرکت کره‌ای درآمد هنگفتی را برای خود بدست خواهد آورد.

در آخر باید بگوییم از آنجایی که حساب دیجیتال‌چت‌استیشن هیچ اطلاعاتی درباره زمان رونمایی از اسنپدراگون‌های جدید مطرح نکرده است، هنوز نمی‌توان از زمان دقیق عرضه آنها سخنی به میان آورد. اما شایعات حاکی از آن است که این چیپست در سه ماهه آخر سال میلادی جاری بطور رسمی معرفی خواهد شد.

ارسال نظر