عزم جزم سامسونگ برای ساخت پردازنده اگزینوس مختص لپ تاپ

رسانه کلیک - تا به امروز اخبار زیادی پیرامون ساخت پردازنده اگزینوس مختص لپ تاپ در فضای مجازی منتشر شده است که نشان‌دهنده جسارت غول کره‌ای در تولید این قطعه مهم است.

عزم جزم سامسونگ برای ساخت پردازنده اگزینوس مختص لپ تاپ

گلکسی‌های پرچمدار سامسونگ هر ساله با دو نوع پردازنده اگزینوس و اسنپدراگون روانه بازار می‌شوند که معمولا چیپست تولید شده توسط شرکت کوالکام قدرت پردازش گرافیکی بهتری نسبت به پردازنده تولیدی سامسونگ دارد. اما این مسئله باعث نشده است تا غول کره‌ای تسلیم شده و میدان رقابت را ترک کند.

طبق گزارشات منتشر شده، پردازنده اگزینوس مختص لپ تاپ های آینده این شرکت با نسخه های گذشته خود که در گلکسی‌ها شاهد آنها بودیم، تفاوت های بسیاری دارد و همین امر باعث می‌شود تا غول کره‌ای بتواند پردازنده‌ای تولید کند که قدرت پردازشی به مراتب بالاتری را در کنار مصرف کمتر از منابع سیستمی به کاربر ارائه دهد. البته هنوز هیچ اعلامیه رسمی‌ مبنی بر تولید این چیپست توسط سامسونگ منتشر نشده است، اما اخبار و شایعات نشان می‌دهد که این شرکت قصد دارد به زودی این کار را به مرحله تولید انبوه برساند.

با توجه به اخبار منتشر شده، احتمال عرضه این پردازنده در نیمه دوم سال جاری وجود دارد. در صورت به واقعیت پیوستن این مسئله، سامسونگ به اولین سازنده لپ‌تاپ ویندوز تبدیل خواهد شد که پردازنده تولیدی خود را در آن بکار می‌برد و می‌تواند روی نوت‌بوک‌ها و تلفن‌های هوشمند کار کند. البته اپل در حال حاضر به واسطه عرضه چیپست M1 به چنین امکانی دست یافته است.

با توجه به همکاری شرکت AMD با سامسونگ در زمینه ساخت پردازنده‌های آینده این کمپانی، گفته می‌شود که وظیفه تامین بخش گرافیکی اگزینوس‌های آینده توسط AMD تحقق یابد که همین مسئله باعث می‌شود تا نقطه ضعف اگزینوس‌های گذشته به نقطه قوت آنها تبدیل شود.

حال باید منتظر بمانیم تا ببینیم سامسونگ چطور در میدان رقابت پردازنده‌ها عمل خواهد کرد.

ارسال نظر