پردازنده Snapdragon 775 همراه با ساختار ۵ نانومتری عرضه خواهد شد

رسانه کلیک - طبق اخبار منتشر شده توسط یکی از افشا کنندگان تلگرامی، پردازنده Snapdragon 775 از ساختار ۵ نانومتری و قدرت پردازشی بالاتر از اسنپدراگن ۷۶۵ بهره خواهد برد.

پردازنده Snapdragon 775 همراه با ساختار ۵ نانومتری عرضه خواهد شد

اسنپدراگن ۷۶۵ یک چیپ عالی در میان گوشی های میانرده و رو به پرچمدار به حساب می‌آید. زیرا این قطعه سخت افزاری ترکیبی از ویژگی های پیشرفته سری ۸۰۰ کوالکام را با قیمتی کمتر ارائه می‌دهد. با توجه به شایعات درز کرده در تلگرام، نسخه بعدی این قطعه کوچک تغییرات چشمگیری را به خود خواهد دید.

به گفته این کانال خبری، بزرگترین تغییر پردازنده Snapdragon 775 نسبت به نسل قبلی خود، ساختار ۵ نانومتری این قطعه است که مشابه این ساختار را در مدل ۸۸۸ پردازنده های شرکت کوالکام دیده ایم. این افشا کننده همچنین افزود: مدل پیشرو درست مثل نسل قبلی خود از دو نسخه استاندارد و 5G بهره خواهد برد. طراحی مرکز پردازشی از Kryo 475 به Kryo 6xx ارتقا پیدا خواهد کرد و از لحاظ گرافیکی همانند نسل قبلی خود از Adreno 6xx استفاده خواهد کرد.

همچنین این چیپ از حافظه رم با فناوری LPDDR5 با سرعت ۳۲۰۰ مگاهرتز پشتیبانی خواهد کرد که یک تغییر اساسی در مدیریت رم برای گوشی های میانرده به ارمغان خواهد آورد و با پشتیبانی از همزمان سه لنز ۲۸ مگاپیکسلی می‌تواند تغییرات بزرگی در زمینه تصویربرداری با گوشی های میانرده ایجاد کند. همچنین پشتیبانی از صفحه 4K همراه با سرعت نرخ تازه سازی ۶۰ هرتز و توان ارائه نرخ ۱۲۰ هرتز با کیفیت ۱۰۸۰ در این پردازنده حضور خواهد داشت.

با توجه به اطلاعات منتشر شده به نظر می‌رسد که قدرت پردازشی پردازنده ۵ نانومتری اسنپدراگن ۷۷۵ با مدل ۸۷۰ که ساختار ۷ نانومتری دارد یکی و حتی در برخی موارد مثل سرعت مدیریت رم، پشتیبانی از چند دوربین بطور همزمان عملکرد بهتری داشته باشد. اما نکته قابل توجه این است که این قطعه سخت افزاری نمی‌تواند با قدرت پردازشی مدل پرچمدار ۸۸۸ شرکت کوالکام برابری کند.

البته هنوز مشخص نیست که چه زمانی این قطعه سخت افزاری بر روی دستگاه های آینده اندرویدی قرار بگیرد اما به نظر می‌رسد که این نوع پردازنده ها از اواخر سال میلادی جاری بر روی برخی گجت ها ظاهر شوند که این می‌تواند خبر خوبی برای افرادی باشد که به دنبال یک گوشی میانرده پر قدرت می‌گردند.

ارسال نظر