پرواز گسترده پهپادها بر فراز شهرهای آمریکا

رسانه کلیک – طبق قوانین جدید اداره هوانوردی فدرال آمریکا، به زودی شاهد پرواز گسترده پهپادها و هواپیماهای کوچک بدون سرنشین برای مقاصد تجاری از جمله حمل و نقل کالا خواهیم بود.

پرواز گسترده پهپادها بر فراز شهرهای آمریکا

مردم آمریکا به زودی شاهد پرواز گسترده پهپادها بر فراز خانه هایشان خواهند بود. طبق این خبر که چندی پیش توسط اداره هوانوردی فدرال (FAA) اعلام شده، این دستگاه های بدون سرنشین کوچک طی چند روز آینده برای مقاصد تجاری از جمله حمل و نقل کالا، مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

به گزارش رویترز، اداره هوانوردی فدرال به تازگی اعلام کرده که در حال برنامه ریزی برای اجرای قوانین مربوط به پهپادها است. مقررات جدید با تکیه بر فناوری شناسایی از راه دور یا همان Remote ID، اغلب نگرانی های امنیتی موجود را برطرف خواهند کرد. لازم به ذکر است که در حال حاضر، تنها شمار محدودی از این هواپیماهای کوچک بدون سرنشین اجازه پرواز بر فراز شهرهای آمریکا را دارند.

افراد پیش از این تنها اجازه داشتند پهپادهای خود را در مناطق خاص و کم ازدحام به پرواز در بیاورند؛ به طوری که این وسیله از بالای سر شهروندان عادی عبور نکند. قوانین جدید 60 روز پس از ثبت فدرالی در ژانویه 2021 به اجرا در می آیند. بدین ترتیب سازندگان پهپاد حدود 18 ماه فرصت خواهند داشت تا فرایند ساخت پهپادهای مجهز به Remote ID داخلی را آغاز کنند. اپراتورها و کاربران پهپادها نیز یک سال وقت دارند تا فناوری شناسایی از راه دور را در دستگاه های خود به کار بگیرند.

طبق گفته یکی از مقامات ارشد اداره هوانوردی فدرال آمریکا، قوانین جدید با حل مشکلات امنیتی و مسائل ایمنی، به یکپارچه سازی پهپادها به سیستم هوا-فضایی کمک می کنند. تا این لحظه، کمپانی های متعددی در حال رقابت بر سر ساخت ناوگان هایی از خودروهای هوایی بی سرنشین برای سرعت بخشیدن به فرایند تحویل و حمل و نقل کالا هستند.

ارسال نظر