نمایشگر آیفون ۱۳ پرو همیشه دارای نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز نیست

چند روزی می‌شود که اپل رسما از سری سیزدهم آیفون‌های خود رونمایی کرده است. یکی از ویژگی‌های جذاب مدل‌های پرو گوشی‌های معرفی شده بکارگیری نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز است. حال طبق گزارشات کاربران هنگام استفاده از این ویژگی با مشکل مواجه شده‌اند. 

نمایشگر آیفون ۱۳ پرو همیشه دارای نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز نیست

با معرفی سری آیفون ۱۳ بسیاری از طرفداران اپل خود را برای خرید محصولات جدید این شرکت آماده می‌کنند. این غول آمریکایی برای اولین در مدل پرو گوشی‌های خود از نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز استفاده کرده است.

اما گزارشات حاکی از آن است کاربران نمی‌توانند با خیال راحت ویژگی جدید را روی گوشی خود فعال کنند. در همین راستا وب‌سایت 9to5Mac اطلاعاتی منتشر کرده است و ما قصد داریم به آنها بپردازیم.

طبق گزارشات منتشر شده اعلام شده است بسیاری از اپلیکیشن‌های شخص ثالث موجود در اپ‌استور قابلیت پشتیبانی از ویژگی پروموشن اپل یا همان نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز را ندارند. بنابراین کاربران زیادی اعلام کرده‌اند آیفون پرو آنها بطور کامل از نرخ جدید پشتیبانی نکرده و همین مسئله موجب خشمگین شدن آنها شده است.

اپل نیز ۲ علت برای وقوع این مسئله اعلام کرده است. اولین دلیل این است که توسعه‌دهندگان می‌بایست پشتیبانی از نرخ ۱۲۰ هرتز را به برنامه‌های خود اضافه کنند. و علت دوم می‌تواند عدم تطابق تنظیمات برنامه‌ها با پروموشن باشد که این مسئله بزودی طی یک بروزرسانی نرم‌افزاری برطرف خواهد شد.

استفاده از صفحه‌نمایش‌هایی با نرخ تازه سازی بالا مزایای بسیاری همچون ارائه یک تجربه کاربری متفاوت در هنگام کار کردن با گوشی به کاربران می‌دهد. البته این قابلیت زمانی باارزش می‌شود که تکنولوژی "LTPO" نیز با نرخ بالای صفحه ادغام شود.

همان‌طور که می‌دانید "LTPO" به گوشی هوشمند کاربران این امکان را می‌دهد تا فقط در زمانی که نرخ تازه سازی با سرعت بالا نیاز است تنظیمات به نرخ حداکثر تغییر کند و برای مثال زمانی که کاربر درحال تماشای یک عکس است، نرخ تازه سازی صفحه به ۱۰ هرتز کاهش پیدا کند تا در مصرف باتری صرفه‌جویی شود.

حال باید دید استفاده از ویژگی پروموشن مدل‌های پرو آیفون ۱۳ در زمانی برای کاربران بدون محدودیت در دسترس قرار خواهد گرفت. لطفا نظرات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر