پلتفرم های خودروی 5G ؛ محصول دیگری از همکاری ال جی و کوالکام

رسانه کلیک - با توجه به بازار کساد گوشی همراه، کمپانی ال جی به صنعت خودروسازی روی آورده است. این شرکت قصد دارد تا با همراه کوالکام، به روی پلتفرم های خودروی 5G کار کند.

پلتفرم های خودروی 5G ؛ محصول دیگری از همکاری ال جی و کوالکام

کمپانی ال جی به سبب عدم موفقیت در بازار گوشی هوشمند در چند سال اخیر، تصمیم گرفته تا در صنعت خودروسازی قدم بگذارد. غول کره ای به تازگی از همکاری خود با شرکت کوالکام جهت ساخت پلتفرم های خودروی 5G خبر داده است. ظاهرا ال جی قصد دارد تا تجارت خود را به بازارهای نوظهور گسترش دهد. پارک جونگ سون، معاون کمپانی LG Electronics گفته که همکاری جدید از تجارب پژوهش و توسعه چندین دهه در حوزه پلتفرم های خودروی 5G بهره مند خواهد شد.

از آنجا که کوالکام یکی از بزرگ ترین سازندگان نیمه رسانا برای ارتباطات از راه دور و بی سیم اتومبیل است، ال جی تمایل دارد تا از منابع این شرکت استفاده کند. از طرف دیگر، هدف کوالکام از همکاری با شرکت هایی نظیر LG، ZTE Corp، و Continental AG، تولید و توسعه نسل جدیدی از خودروهای قابل اطمینان، متصل، هوشمند و آگاه از مکان است. ال جی عقیده دارد که فناوری 5G در ساخت یک پلتفرم خودروی کاملا متصل از اهمیت بالایی برخوردار بوده، و استفاده از تجربه کوالکام در این زمینه، بسیار مثمرثمر خواهد بود.

طبق گفته های جونگ سون، حداکثر سه چهارم یا به بیان دقیق تر، حدود 75 درصد از تمام خودروهای موجود در سال 2027، به نوعی ارتباطات سلولی مجهز خواهند بود. این پیش بینی، آینده روشنی برای فناوری های خودروی 5G را به تصویر می کشد. ال جی خواهان ورود زودهنگام به این بازار است، تا در هنگام تکامل بازار خودروهای کاملا متصل، همکاری این شرکت با کوالکام به ثمر بنشیند. البته همکاری ال جی و کوالکام در صنعت خودروسازی، سابقه طولانی تری دارد.

ال جی و کوالکام در سال 2004 با یکدیگر همکار شده و فناوری از راه دور را به وجود آورند. حدود سیزده سال بعد، یعنی در سال 2017، این دو شرکت توافقی را بر سر همکاری روی راهکارهای خودروهای متصل امضا کردند. سپس در سال 2019، کوالکام بار دیگر همکاری ال جی را پذیرفت تا روی پلتفرم های خودکار WebOS و اطلاعات و سرگرمی درون خودرویی فعالیت کنند. کمپانی ال جی مصمم است تا در نتیجه تلاش های خود در چند سال اخیر، نامی را در صنعت خودروسازی به دست آورد. با این حال همکاری با کوالکام در ساخت پلتفرم های خودروی 5G ، قطعا منجر به موفقیت بیشتر این شرکت کره ای در بازار خواهد شد. ال جی در حال حاضر با شرکت کانادایی مگنا اینترنشنال برای ساخت خودروهای الکتریکی و قطعات آن شریک شده است.

بازار خودروهای بدون راننده، خودروهای الکتریکی و خودروهای کاملا متصل هنوز در حال رشد و توسعه است. در کنار نام های بزرگی همچون هیوندای، تسلا، هوندا و غیره، کمپانی های تکنولوژیکی و سازنده گوشی هوشمند نیز به سمت صنعت خودروسازی روی آورده اند. پس از ورود کمپانی آلفابت به این بازار (Waymo)، برندهای دیگر نیز تصمیم گرفتند تا در عرصه وسایل نقلیه الکتریکی (EV) قدم بگذارند. با این حال، جالب ترین پیشرفت مربوط به اپل می شود. چندی پیش شایع شده بود که این کمپانی کوپرتینویی مشغول فعالیت در حوزه EV است، اما هیوندا به اشتباه لو داد که از سوی اپل به همکاری دعوت شده است. این قضیه وارد مجموعه ای از انکارها شد، ولی بالاخره هر دو کمپانی به صحت آن اعتراف کردند.

ارسال نظر