طرح پیوند زیردریایی پرتغال به اروپا اجرا شد | انتقال داده با سرعت 100 ترابیت بر ثانیه

رسانه کلیک - فرایند پیوند زیردریایی پرتغال به اروپا با ساخت کابل زیردریایی بین برزیل و کشورهای همسایه آن برای بهبود عملکرد ارتباطات در این کشورها به مرحله بهره‌برداری رسید. 

طرح پیوند زیردریایی پرتغال به اروپا اجرا شد | انتقال داده با سرعت 100 ترابیت بر ثانیه

برزیل با ساخت ۶۲۰۰ کیلومتر کابل به جهت انتقال سریع‌تر اطلاعات در کشور، پیوند زیردریایی پرتغال به اروپا را آسان‌تر از گذشته کرد. کابل‌کشی جدید به پرتغال این اجازه را می‌دهد تا داده‌ها در این کشور با سرعت ۱۰۰ ترابیت‌ بر ثانیه و زمان پاسخ ۶۰ میلی‌ثانیه، منتقل شوند.

پروژه مورد اشاره توسط EllaLink با حمایت دولت برزیل در تاریخ یکم ژوئن سال ۲۰۱۵ با انعقاد قرارداد تامین شبکه‌های زیردریایی آلکاتل و پیوستن صندوق سهام Marguerite به عنوان حامی مالی آغاز شد.

به گفته دبیر اجرایی وزارت ارتباطات برزیل، فیبرهای نوری جدید، اولین راه مستقیم ارتباط داده‌های بین پرتغال و اروپا هستند. وی خاطرنشان کرد: با توجه به ورود قریب الوقوع فناوری 5G، این کابل‌کشی می‌تواند بخش ارتباطات از راه دور برزیل را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. قبل از این، تنها یک کابل بین برزیل و اروپا وجود داشت. که به دلیل قدیمی بودن و ظرفیت کم آن، تقریبا فقط به عنوان یک ارتباط تلفنی مورد استفاده قرار می‌گرفت.

وزیر ارتباطات این کشور نیز مزایای فنی این پیشرفت را چنین عنوان کرد:

راه‌اندازی طرح پیوند دریایی برزیل به اروپا بسیار مهم است زیرا باعث می‌شود کشور ما از نظر تجاری به اروپا نزدیکتر شده و همچنین ما را به قهرمانی در دهه دیجیتالی پیشرو مبدل سازد.

پیش‌بینی می‌شود این زیرساخت امکان برقراری ارتباط بسیار سریع را برای مردم این کشور فراهم کند که می‌تواند در تحقیقات علمی موثر واقع شده و کیفیت خدمات استریمینگ را بهبود بخشد. هم‌چنین، با آغاز این طرح صنعت بازی‌های آنلاین نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. گفته می‌شود به واسطه ارتباط جدید، پتانسیل‌های زیادی برای بهبود مشاغل دیجیتال و جذب سرمایه به وجود خواهد آمد.

ارسال نظر