پیکسل5 در تاریخ ۹ مهر رونمایی می‌شود

رسانه کلیک - کمپانی گوگل بالاخره در بیانیه‌ای رسمی تاریخ رونمایی گوشی هوشمند پیکسل5 خود را مشخص کرد. این گوشی ۹ مهر (۳۰ سپتامبر) رونمایی می‌شود.

پیکسل5 در تاریخ ۹ مهر رونمایی می‌شود

شایعاتی که پیش‌تر پیرامون معرفی پیکسل5، گوشی هوشمند کمپانی گوگل به گوش می‌رسید امروز با اعلام رسمی این کمپانی رنگ واقعیت گرفت. گوگل امروز در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد مراسم رونمایی از سخت‌افزار جدید این کمپانی در روز 30 سپتامبر 2020 در ساعت 11 صبح به وقت منطقه زمانی اقیانوس آرام به شکل رایج این روزها، به‌صورت یک مراسم آنلاین برگزار خواهد شد.

پیرو برگزاری آنلاین این رویداد و به منظور تشویق مردم برای ماندن در خانه در روزهای همه‌گیری کرونا در دعوت نامه‌ی آن آمده است که: کاناپه شما بهترین صندلی خانه شما است!

با توجه به اعلام گوگل در توییتر شروع این مراسم به معرفی سخت‌افزاری اختصاص دارد و انتظار می‌رود گوگل پیکسل5 در کنار گوگل پیکسل 4a 5G معرفی شود. هرچند که نام‌ها ممکن است تغییر کند اما تقریبا مطمئن هستیم که گوگل دو گوشی هوشمند را در این مراسم رونمایی خواهد کرد!

دیگر محصولی که گمان می‌رود معرفی شود، دانگل تلویزین با نام سابرینا است که شایعات پیرامون آن مدت زمان زیادی است در دنیای تکنولوژی به گوش می‌رسد اما هنوز معرفی نشده است. هرچند که در بیانیه‌ی رسمی گوگل سخن دقیقی از رونمایی این محصول به میان نیامده است اما این رویداد به‌نظر بهترین زمان برای معرفی این محصول است. اسپیکرهای جدید گوگل نست نیز دیگر محصولی است که پیش‌بینی می‌شود در این رویداد رونمایی شود.

البته انتظار نمی‌رود که گوگل، تراشه پرچم دار اسنپ‌دراگون 856 SoC را در گوشی‌های این سری خود به‌کار ببرد بلکه به‌نظر می‌رسد گوگل در این سری گوشی‌های جدید خود احتمالا از خانواده اسنپ‌دراگون 756 بهره ببرد. این تصمیم گوگل بیشتر به دلیل به‌صرفه‌تر شدن و پایین آمدن قیمت نهایی این دو گوشی اتخاذ شده است. رادار Soli, که یک رادار تشخیص حرکت انسان است نیز از گوشی پیکسل 4 حذف خواهد شد و اینطور که از شواهد امر برمی‌آید این وجود این رادار عمر کوتاهی در گوشی‌های گوگل داشت.

از نظر طراحی نیز احتمالا پیکسل5 به جز اندکی بهبود عملکرد، مشابه با پیکسل4 می‌باشد. جدا از تراشه به کار رفته، این گوشی احتمالا از 8GB رم، صفحه نمایش با نرخ بروزرسانی 90Hz و دوربین فوق عریض در پشت برخوردار خواهد بود.

پیکسل 4a 5G نیز احتمالا دارای صفحه نمایش بزرگ‌تری نسبت به پیکسل 4a خواهد بود و برای پشتیبانی از اتصال 5G مجهز به تراشه 765G است. پیش‌بینی می‌شود یک سنسور دوربین دیگر نیز به طراحی این گوشی اضافه شده باشد.

ارسال نظر