تیک تاک بالاخره با چالش deviouslick برخورد کرد

چالش deviouslick که به تازگی در بین دانش‌آموزان رواج پیدا کرده، با ملامت و برخورد مستقیم از سوی تیک تاک مواجه شده است.

تیک تاک بالاخره با چالش deviouslick برخورد کرد

چالش deviouslick چیست؟

وقت بازگشت به مدرسه است و این موضوع در پلتفرم تیک تاک یعنی خرابکاری و سرقت وسایل مدرسه توسط دانش‌آموزان!

جدیدترین ترند محبوب تیک تاک به تمام معنا موجب ویرانی جامعه می‌شود و یکی از تاریک‌ترین خصلت‌های آدمیزاد را نشان می‌دهد و البته ترغیب می‌کند!

در این ترند که با نام Devious Licks معروف است، دانش‌آموزان به سرقت اشیاء مختلف می‌پردازند؛ از اموال کوچکی مثل دستگاه‌های پخش صابون، کیت‌های تست کرونا و مایع ضدعفونی‌کننده دست گرفته تا دارایی‌های ارزشمندتر مثل تجهیزات کلاس درس!

حدود 100 هزار ویدیو با برچسب deviouslick# در تیک تاک منتشر شده است که بیش از 175 میلیون بازدید داشته‌اند.

چالش deviouslick به حدی زننده و غیراجتماعی است که پلتفرم اجتماعی تیک تاک شخصا دست به کار شده است. تیک تاک جستجوی این نوع ویدیوها را محدود کرده و هر کلیپی با برچسب deviouslick# را پاک می‌کند.

تیک تاک در این باره گفته است: «انتظار داریم که جامعه ما امن بماند و ایجاد مسئولیت کند و محتویاتی که فعالیت‌های مجرمانه را ترویج کند مجاز نمی‌دانیم. ما چنین محتوایی را پاک کرده و برچسب‌ها و نتایج جستجوی آن‌ها را به صفحه Community Guidelines پیوند می‌دهیم تا از بروز این رفتار جلوگیری کنیم.»

با اینکه ساختگی یا واقعی بودن ویدیوهای خبیثانه چالش deviouslick معلوم نیست، اما معلم‌ها و والدین را بسیار نگران کرده است.

مدیران یکی از مدرسه‌های راهنمایی لاس‌وگاس از رفتار ناهنجار دانش‌آموزان در حال کشیدن علائم رانندگی، هشدار آتش، دستگاه‌های صابون و پروژکتورهای کلاس درس خبر داده‌اند. یکی از دبیرستان‌های پورتلند نیز فاقد هر گونه دستگاه صابون شده است!

ظاهرا سال تحصیلی جدید چندان خوب شروع نشده است، چون اپیدمی کرونا هنوز برقرار است و جوامع را تهدید می‌کند. نبود وسایل بهداشتی خصوصا در مدارس عواقب خوبی به همراه نخواهد داشت.

ارسال نظر