چند راه حل کاربردی برای افزایش سرعت سیستم‌عامل مک در مک‌بوک

رسانه کلیک - سیستم‌عامل مک و کامپیوترهای مک هم مانند بسیاری دیگر از لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای شخصی دچار مشکلاتی از جمله افت سرعت می‌شوند.

چند راه حل کاربردی برای افزایش سرعت سیستم‌عامل مک در مک‌بوک

خوشبختانه راه‌هایی وجود دارد که با استفاده از آن می‌توان سرعت سیستم‌عامل مک را افزایش داد. در این مطلب چند روش کاربردی را که برای افزایش سرعت سیستم‌عامل کاربرد دارند آموزش خواهیم داد.

معمولاً دلایل زیادی وجود دارد که باعث کاهش و افت سرعت سیستم‌عامل مک خواهد شد. برای مثال پر شدن حافظه، باز ماندن اپلیکیشن‌های بسیار زیاد و برخی از موارد دیگر که در ادامه به ذکر آن‌ها خواهیم پرداخت از جمله عوامل تأثیرگذار بر روی افت سرعت سیستم‌عامل مک هستند.

خالی کردن فضای حافظه در سیستم‌عامل مک

یکی از راهکارهایی که به افزایش سرعت سیستم‌عامل و همچنین عملکرد بهینه سخت‌افزارهای کامپیوتر کمک می‌کند، خالی کردن و آزاد سازی حافظه است. هرچه حافظه و SSD کامپیوتر بیشتر پر شده باشد سرعت سیستم به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. برای این کار بهتر است ابتدا فایل‌ها، پوشه‌ها و اپلیکیشن‌های غیر ضروری را از روی حافظه پاک کنید تا فضای آن آزاد شود.

برای این کار ابتدا روی لوگو اپل که در گوشه سمت چپ صفحه نمایش وجود دارد کلیک کنید، از منوی باز شده روی گزینه About this Mac کلیک کنید. در این قسمت می‌توانید مشاهده کنید که کدام برنامه‌ها فضای بیشتری از حافظه را اشغال کرده‌اند.

سیستم‌عامل مک روی گزینه Manage کلیک کنید و سپس روی گزینه Optimize Storage کلیک کنید. از طرفی باید سطل بازیابی خود را نیز خالی کنید. بسیاری از موارد ممکن است فایل‌های بزرگی روی حافظه خود داشته باشید که فضای زیادی را روی حافظه اشغال کرده‌اند و باید از شر آن‌ها خلاص شوید.

آیتم‌های مربوط به لاگین را در سیستم‌عامل مک غیرفعال کنید

اگر زمان زیادی برای بوت شدن و بالا آمدن سیستم‌عامل مک در کامپیوترهای مک صرف می‌شود باید حتماً لاگین‌های غیر ضروی روی سیستم‌عامل مک را غیرفعال کنید. برای مثال شما می‌توانید لاگین به سرویس‌های ابری در سیستم‌عامل را غیرفعال کنید.

سیستم‌عامل مک برای غیرفعال کردن لاگین‌ها ابتدا روی لوگوی اپل در گوشه سمت چپ تصویر کلیک کنید، گزینه System Preferences را انتخاب کنید و از منوی باز شده روی گزینه Users and Groups کلیک کنید. در داخل ویندوز روی برگه Login Items کلیک کنید و ببینید کدام گزینه‌ها غیرفعال هستند. هر کدام از اپلیکیشن‌هایی که فعال باشند، زمانی که کامپیوتر شما روشن می‌شود شروع به فعالیت خواهند کرد. هرچه تعداد این اپلیکیشن‌ها بیشتر باشد، سرعت بالا آمدن سیستم‌عامل می‌تواند کمتر شود. به همین دلیل بهتر است اجرا شدن و لاگین شدن اپلیکیشن‌هایی را که نیازی به آن‌ها ندارید و نمی‌خواهید در ابتدای بوت شدن سیستم‌عامل فعال شوند، غیرفعال کنید.

اجرای برنامه Disk Permissions

وقت روی سیستم‌عامل مک اپلیکیشن‌های مختلفی را نصب می‌کنید، یکسری اجازه‌های دسترسی برای هر کاربری که روی سیستم‌عامل ثبت شده است ایجاد می‌شود. این اجازه‌های دسترسی بر اثر مرور زمان آسیب می‌بینند و در نتیجه باعث کند شدن سرعت سیستم‌عامل می‌شوند. خوشبختانه برطرف کردن این مشکلات بسیار ساده و آسان است.

افزایش سرعت برای این کار ابتدا اپلیکیشن Finder را باز کنید، روی فولدر Applications کلیک کنید و سپس پوشه Utilities را پیدا کنید. در داخل این پوشه گزینه Disk Utility را انتخاب کنید. به محض اینکه اپلیکیشن باز شد ابتدا هارد خود را انتخاب کنید و سپس روی گزینه First Aid کلیک کنید. توجه داشته باشید که اجرا این مرحله از تعمیر و برطرف کردن مشکلات هارد باعث کاهش سرعت کامپیوتر می‌شود پس بهتر است زمان اجرای این فرآیند از سیستم خود استفاده نکنید.

ریست کردن و آپدیت کردن سیستم‌عامل

یکی دیگر از کارهایی که برای افزایش سرعت سیستم‌عامل مک می‌توانید انجام دهید، ریست کردن و به روز رسانی سیستم‌عامل است.

افزایش سرعت در برخی از موارد ریست کردن کامپیوتر از جمله مک و سیستم‌عامل مک باعث می‌شود که برنامه‌هایی که در پس زمینه در حال اجرا شدن هستند و ممکن است حافظه کامپیوتر را اشغال کرده باشند بسته خواهند شد و در نتیجه سرعت سیستم‌عامل افزایش خواهد یافت. این روش یکی از ساده‌ترین راه‌حل‌ها برای افزایش سرعت سیستم‌عامل مک است. همچنین شما می‌توانید با به روز رسانی سیستم‌عامل سرعت آن را افزایش دهید. این کار باعث می‌شود که مشکلاتی سیستم‌عامل که باعث افت سرعت آن شده است برطرف شود.

ارسال نظر