روایت رقابتی که به انحصار رسید!

رسانه کلیک - در پی انتشار خبری که دیروز توسط شورای رقابت منتشر و در آن به انحصارگرایی اسنپ‌فود رای داده شده بود؛ مدیر عامل چیلیوری جلسه‌ای با حضور رسانه‌ها تشکیل داد.

روایت رقابتی که به انحصار رسید!

صادقیان، مدیر عامل هلدینگ کسب و کارهای نوین ایرانیان که مدیریت چیلیوری را نیز برعهده دارد با عنوان این نکته که رقابت آن‌ها با اسنپ فود از سه سال قبل شکل گرفته، گفت: «رقابتی که آن اوایل سازنده بود. این رقابت تنها بر سر محصول بهتر و قیمت مناسب‌تر بود، اما از اواخر سال ۹۶ این روند تغییر کرد، درست از زمانی که اسنپ سرمایه ۷۰ میلیون دلاری فاندریزینگ دریافت کرد و این پول را در بخش‌های مختلف اسنپ سرمایه گذاری کرد، یکی از آن‌ها نیز اسنپ‌فود بود که سرمایه‌گذاری در آن منجر به انحصار شد. از همان موقع برخی از رستوران‌ها تعدیل و برخی تهدید شدند و قراردادهایی که با چیلیوری داشتند را لغو کردند.»

او با عنوان این نکته که برای متقاعد کردن اسنپ‌فود برای دست برداشتن از انحصار را از تابستان امسال شروع کرده، افزود: «جلسات زیادی را برگزار کردیم و برای مسئولان اسنپ توضیح دادیم انحصار در بلند مدت به نفع کسی نیست. انحصار باعث نمی‌شود ما آدم‌های بهتری باشیم. آن‌ها در جواب ما گفتند این سیاستی که در پیش گرفتیم، از سوی سهامداران ابلاغ شده و باید آن را ادامه دهیم.»

او تاکید کرد: «روند انحصار اسنپ‌فود در حوزه رستوان‌ها و سفارش غذا از زمستان ۹۷ با شدت بیشتری پیش رفت و اسنپ فود تصمیم گرفت هر رستورانی که سفارش آنلاین غذا در آن تعریف شده را به انحصار خود درآورد، این برنامه‌ای بود که اگر ما آن را متوقف نمی‌کردیم، ادامه‌دار می‌شد تا زمانی که دیگر رستورانی باقی نمی ماند تا در پلتفرم‌های دیگر فعالیت کند.»

مدیر عامل هلدینگ کسب و کارهای نوین ایرانیان تاکید کرد: «بعد از مدتی تحقیق متوجه شدیم می‌توانیم به شکل قانونی به این روند اعتراض کنیم. تعلل نکردیم و در اردیبهشت ۹۸ با انجام شکایت، مدارک خود را تحویل مرجع موردنظر دادیم. در نهایت 13 مهر ماه امسال جلسه در محل شورای ملی رقابت تشکیل و رای آن‌ها روز گذشته صادر شد.»

او ادامه داد: «در جلسه ای که با حضور ۱۲ عضو برگزار شد، عدله خود را ارائه کردیم و بعد از سوال و جواب رای را به صورت غیابی صادر کردند که به ما ابلاغ شد، بند مهمی که در این رای آمده دستور به توقف رویه ضد رقابتی و اطلاع رسانی عمومی جهت شفافیت بیشتر بازار بود.»

مدیرعامل هلدینگ کسب و کارهای نوین ایرانیان تصریح کرد: «این بند به این معنی است که از زمان اعلام این رای قراردادهایی که اسنپ فود منقعد کرده، لزوم اجرایی ندارد و امیدوارم رستوران دارها متوجه این مساله شوند. رستوران ها آزاد و مختارند که با هر پلتفرمی کار کنند و اسنپ فود اجازه ندارد به دلیل این انتخاب آن ها را جریمه کند. ضمن این که باید مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان نیز به دولت پرداخت کند.»

او با اشاره به اعتراض اسنپ فود به این رای افزود: «طبق قانون، اقدام برای تجدیدنظر مانع از اجرای رای نیست و بر مبنای رای صادر شده، اسنپ فود بعد از این رای که روز گذشته صادر شد، حق ندارد روند ضد رقابتی را حتی به موجب تجدیدنظر ادامه دهد.»

مدیر عامل هلدینگ کسب و کارهای نوین ایرانیان در انتها در خصوص تاثیر این رای بر کسب و کار چیلیوری گفت: «این انحصار کاربران ما را از رستوران های خوب محروم کرده بود، ما سعی می کنیم این هزار رستوران را به چرخه خود برگردانیم و با ایجاد کیفیت بتوانیم سهم خوبی در بازار به دست آوریم.»

ارسال نظر