چین از زنجیره تأمین درون‌های ژاپن به دلیل نگرانی‌های امنیتی حذف می‌شود

رسانه کلیک - ژاپل به دنبال این است که چین را از زنجیره تامین درون‌های خود (نوعی پرنده عمود پرواز) حذف کند و برای این اقدام خود دلایل مختلفی دارد.اولین دلیل این کار نگرانی‌های امنیتی است و کشور ژاپن می‌خواهد از اطلاعات حساس خود محافظت کند.

چین از زنجیره تأمین درون‌های ژاپن به دلیل نگرانی‌های امنیتی حذف می‌شود

اولین دلیل این کار نگرانی‌های امنیتی است و کشور ژاپن می‌خواهد از اطلاعات حساس خود محافظت کند.

با توجه به گزارش رویترز ، که این اخبار را از چند منبع در دولت و حزب حاکم به دست آورده است، این حرکت بخشی از تلاش‌های کشور ژاپن است تا امنیت ملی خود را تقویت کند. با توجه به توسعه تکنولوژی، اولین نگرانی‌های به وجود آمده در زمینه اطلاعات تکنولوژی، زنجیره‌های تامین، امنیت سایبری و مالکیت معنوی هستند. نگرانی امینتی در همکاری با شرکت های چینی اخیرا برای دولت‌های دیگر نیز به وجود امده است.

بنابراین این حرکت برای کاهش وابستگی به دولت چین به ویژه در زمینه تکنولوژی‌های حساس مانند درون ها و دوربین‌های امنیتی بسیار قابل درک است. علاوه بر این، این وضعیت نیاز به مانورهای دقیق بر روی تنش‌های تجاری بین ایالات متحده و چین نیز دارد. طبق گفته یک مقام ارشد دولتی: "چین بازار بزرگی است و برای ژاپن مهم است." از طرف دیگر نگرانی‌هایی وجود دارد که تکنولوژی‌های پیشرفته و اطلاعات حساس ممکن است به چین درز پیدا کند و ممکن است به سمت استفاده نظامی منحرف شود. در حال حاضر وزارت دفاع هزاران درون دارد که توسط شرکت‌های چینی ساخته شده اند. اگرچه، ارگان‌های دولتی بیان کرده اند که از این درون‌ها برای امور امنیتی استفاده نمی شود.

این هنوز نامشخص است که ژاپن می خواهد همه این درون‌ها را جایگزین کند یا فقط از یک فرآیند غربالگری سختگیرانه برای جلوگیری از نشت داده ها با یک سیاست تازه تقویت شده استفاده کند. قابل ذکر است که این موضوع احتمالاً به تقویت تجارت محلی درون‌ها کمک می کند ، زیرا دولت احتمالاً به دنبال درون‌هایی است که درون مرزهای خود ساخته شده باشد.

با این حال، این اقدام همچنین به معنای قطع روابط با چین نیست. یکی دیگر از مقامات ارشد دولتی گفته است که ژاپن روابط دیپلماتیک خود را با چین حفظ می کند ولی درمورد تکنولوژی‌های حساس و اطلاعات خود دقت و حساسیت بیشتری پیدا کرده است.

ارسال نظر