چین برای مقابله با تحریم‌های آمریکا پلتفرم Code Cloud Gitee را توسعه می‌دهد

رسانه کلیک - با بالاگرفتن تنش‌ها بین دولت آمریکا و چین؛ این کشور تصمیم گرفته است که پلتفرم داخلی Code Cloud Gitee را جایگزین گیت‌هاب مایکروسافت کند.

چین برای مقابله با تحریم‌های آمریکا پلتفرم Code Cloud Gitee را توسعه می‌دهد

چین با هدف کاهش وابستگی توسعه‌دهنگان خود به آمریکایی‌ها و انتقال اکوسیستم متن باز داخلی به کشور، پلتفرمی را به نام Code Cloud Gitee با همکاری بخش خصوصی راه‌اندازی کرده است. در حال حاضر این پلتفرم به بیش از پنج میلیون توسعه‌دهنده و ۱۰۰ هزار کمپانی سرویس می‌دهد و از ۱۰ میلیون پروژه متن باز استفاده می‌کند. این مسئله باعث می‌شود که Gitee دومین پلتفرم بزرگ میزبانی در جهان باشد.

هونگ شو موسس این پلتفرم گفته است که Gitee با هفت سال تلاش به ثمر رسیده است و خود را به عنوان جایگزین گیت هاب در نظر نمی‌گیرد. در حقیقت چین با توسعه متن باز می‌خواهد سطح خود را در دنیای فناوری اطلاعات بالاتر ببرد و در این صنعت جایگاه بهتری پیدا کند.

با افزایش درگیری‌ها بین چین و ایالات متحده، هواوی بیشترین زیان را متحمل شده است. اکنون دولت آمریکا این شرکت بزرگ را تحریم کرده است و آن‌ها نمی‌توانند چیپ‌های موردنیاز خود را تامین کنند. مجوز موقت بین آن‌ها نیز به تازگی منقضی شده است. همچنین آمریکا علاوه بر هواوی به کمپانی بایت‌دنس نیز فشار زیادی برای فروش تیک تاک وارد کرده است. بنابراین چین باید بتواند از این بحران‌ها عبور کند.

در این راستا هونگ شو گفته است Gitee که پس از سال‌های زیادی کار کردن اکنون به طور رسمی شناخته شده است. این مسئله هیجان کارکان آن را بیشتر کرده است. آن‌ها به خوبی از وظایف خود آگاهی دارند و بیشتر تلاش خواهند کرد.

ارسال نظر