چین مسدود شدن تیک تاک در آمریکا را به فروش اجباری آن ترجیح می‌دهد

رسانه کلیک - در جریان فرمان ترامپ مبتنی بر مسدود شدن تیک تاک دولت چین اعلام کرده است که مسدود شدن این اپلیکیشن در آمریکا را به فروش اجباری آن ترجیح می‌دهد.

چین مسدود شدن تیک تاک در آمریکا را به فروش اجباری آن ترجیح می‌دهد

این روزها خبرهای زیادی درباره اپلکیشن چینی تیک تاک منتشر می‌شود. حدود یک ماه قبل ترامپ اعلام کرد این اپ تهدید بزرگی برای امنیت ملی آمریکا خواهد بود؛ زیرا اطلاعات کاربران آمریکایی را جمع‌آوری می‌کند و آن را در اختیار دولت چین قرار می‌دهد.

این مسئله باعث شد که ترامپ فرمان متوقف کردن تیک تاک در آمریکا را صادر کند. دولت آمریکا اعلام کرده است که تیک تاک برای جلوگیری از مسدود شدن باید خدمات خود را به یکی از شرکت‌های آمریکایی بفروشد. برخی شرکت‌های بزرگ نیز تمایل خود را برای خرید آن نشان دادند.

آمریکا تا ۲۰ سپتامبر به چین فرصت داده است که خدمات خود را به شرکت‌های آمریکایی بفروشد تا مسدود نشود. ترامپ نیز تاکید کرده است که این مهلت به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد. گزارش‌های جدید نشان می‌دهد مقامات دولت چین نمی‌خواهد تیک تاک را به صورت اجباری بفروشند آن‌ها ترجیح می‌دهند که این اپلیکیشن فعالیت خود را در این کشور متوقف کنند تا آن را به اجبار بفروشند.

پس مذاکرات زیادی که چین و آمریکا در این زمینه انجام داده‌اند مقامات چینی اعلام کردند که فروش تیک تاک به شرکت‌های آمریکایی باعث می‌شود دولت چین و تیک تاک ضعیف به نظر برسد. کمپانی بایت دنس نیز اعلام کرده است که دولت چین تا به حال پیشنهادی درباره مسدود کردن تیک تاک در ایالات متحده آمریکا ارائه نکرده است و موضوع تا حد زیادی بلاتکلیف است.

وزارت خارجه چین در یک نشست مطبوعاتی اعلام کرده است که آمریکا از واژه امنیت ملی برای سرکوب شرکت‌های خارجی سواستفاده می‌کند. تیک تاک قصد دارد موضوع شکایت از دولت ترامپ را بررسی کند. البته تیک تاک تنها شرکت چینی نیست که در معرض ترکش‌های جنگ آمریکا و چین قرار دارد و شرکت‌های دیگری همچون هواوی و وی‌ چت نیز با همین مشکلات روبه‌رو شدند.

ارسال نظر