ژست حرکتی Double-Tap از طریق اندروید ۱۲ به پیکسل ۵ اضافه شد

رسانه کلیک - به تازگی نسخه پیش نمایش اندروید ۱۲ بصورت رسمی منتشر شده است. ژست حرکتی Double-Tap ویژگی جدید این نسخه جدید در پیکسل های گوگل است.

ژست حرکتی Double-Tap از طریق اندروید ۱۲ به پیکسل ۵ اضافه شد

پیکسل های گوگل طبق روال همیشگی، اولین دستگاه هایی هستند که به جدیدترین نسخه اندروید مجهز می‌شوند. به تازگی جدیدترین نسخه پیش نمایش اندروید ۱۲ برای کاربران گوشی های پیکسل منتشر شده است که قابلیت های بسیار جذاب و کاربردی را به این گوشی ها افروده است. یکی از ویژگی های کاربردی که به تازگی در این نسخه دیده شده است، قابلیت ژست حرکتی Double-Tap پشت گوشی است. البته در حقیقت این ویژگی بود که در نسخه پیش نمایش اندروید ۱۱ وجود داشت، اما در زمان انتشار نسخه اصلی این اندروید، قابلیت مورد بحث از تنظیمات این نسخه حذف شد. اما به نظر می‌رسد با انتشار اندروید ۱۲، گوگل قصد دارد تا بالاخره این قابلیت کاربردی را به گوشی های اندرویدی اضافه کند.

اگر شما هم یکی از کاربران گوشی های پیکسل ۵ باشید و این نسخه پیش نمایش را دریافت کرده باشید، می‌توانید با مراجعه به تنظیمات - سیستم و در قسمت ژست های حرکتی، این گزینه را فعال کنید. با استفاده از این قابلیت شما می‌توانید با دوبار ضربه به پشت گوشی، یک برنامه یا میانبر را اجرا کرده تا بتوانید کارهای خود را با سرعت بیشتری انجام دهید. این قابلیت به هیچگونه سخت افزار خاصی نیاز نداشته و از سیستم شتاب سنج و ژیروسکوپ گوشی برای تعیین ضربه کاربر استفاده می‌کند. درحال حاضر این قابلیت امکاناتی از جمله: اجرای دستیار صوتی، گرفتن اسکرین شات، شروع یا توقف موسیقی، دیدن برنامه های اخیر و باز کردن نوار اعلانات را برای کاربران محیا می‌کند. همچنین شما می‌توانید میزان حساسیت این ویژگی کاربردی را به میزان دلخواه خود تغییر دهید. البته این قابلیت هنوز به علت جدید بودن با مشکلاتی در اجرا روبرو بوده و زمان بیشتری برای تکامل آن نیاز است.

در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که این ویژگی احتمال دارد در نسخه نهایی اندروید ۱۲ وجود نداشته باشد. زیرا گوگل درحال تست کردن آن بوده و در صورت دریافت نظرات منفی در مورد استفاده از این قابلیت توسط کاربران، امکان حذف آن وجود دارد.

ارسال نظر