کاربران فورتنایت با هدف به دست آوردن جوایز ضداپلی رقابت می‌کنند

رسانه کلیک - پس از تنش‌های ایجادشده بین اپل و اپیک گیمز، این کمپانی رقابت‌های کاربران فورتنایت را با هدف ارائه جایزهایی علیه برگزار می‌کند.

کاربران فورتنایت با هدف به دست آوردن جوایز ضداپلی رقابت می‌کنند

درگیری اپیک گیمز و اپل از هفته‌ی گذشته بیشتر شده است. مالک فورتنایت، ابتدا راه‌حلی برای پرداخت درون برنامه‌ای در خارج از برنامه‌های اپ استور ارائه کرد که قوانین این بازار اپلیکیشن را زیر پا می‌گذاشت. اپل نیز به نقض قوانین واکنش داد، فورت‌نایت را از اپ استور حذف کرد که درنهایت منجر به چند اقدام تهاجمی از سوی اپیک شد. آن‌ها ابتدا ویدیویی با طعنه به انحصارگرایی شرکت مذکور منتشر کردند. در مرحله‌ی بعدی هم علیه کوپرتینویی‌ها به دادگاه شکایتی رسمی ارسال شد.

بازیکنانی که در رقابت جدید فورت‌نایت شرکت می‌کنند، شانس برنده شدن یک ظاهر جدید (Skin) را در بازی دارند که شبیه به کاراکتر شیطانی اپل در ویدیوی خبرساز هفته‌ی گذشته‌ی فورت‌نایت است. از جوایز دیگر می‌توان به کلاه FreeFortnite و حتی سخت‌افزارهای ساخت شرکت‌هایی به‌جز اپل اشاره کرد. به‌عنوان مثال در میان جوایز سخت‌افزاری، لپ‌تاپ الین‌ور، تبلت گلکسی تب S7، گوشی هوشمند وان‌پلاس ۸، پلی استیشن ۴ پرو، ایکس ‌باکس وان ایکس و نینتندو سوئیچ به چشم می‌خورند.

اپیک در جدیدترین اطلاع‌رسانی خود اعلام کرد که کاربران iOS امکان بازی کردن در فصل جدید فورت‌نایت را ندارند. فصل جدید از چند روز دیگر شروع می‌شود و شامل به‌روزرسانی‌های متعددی برای کاربران فورتنایت خواهد بود. شرکت به گیمرها پیشنهاد می‌کند که تا پیش از شروع فصل جدید، از iOS به پلتفرم‌های دیگر مهاجرت کنند. پلتفرم‌‌هایی همچون پلی ‌استیشن ۴، ایکس ‌باکس وان، نینتندو سوئیچ، PC، مک و اندروید هنوز در دستری گیمرها قرار دارند. آن‌ها همچنین از گیمرها می‌خواهند که با هشتگ FreeFortnite# اعتراض خود را نسبت به اقدام اپل در شبکه‌های اجتماعی اعلام کنند. آن‌ها همچنینی لوگویی در جهت تمسخر کمپین بازاریابی Think Different اپل منتشر کردند.

اپل در واکنش به اقدام‌های اپیک گیمز، دسترسی آن‌ها به پلتفرم توسعه‌دهنده‌ها را هم مسدود می‌کند. اپیک هفته‌ی گذشته در درخواست حقوقی خود خواسته بود که دسترسی به پلتفرم قطع نشود؛ اما اپل می‌گوید هیچ استثنائی برای زیر پا گذاشتن قوانین قائل نمی‌شود.

ارسال نظر