کارت گرافیک های جدید Intel با سیستم های برند AMD سازگاری نخواهند داشت

رسانه کلیک - اولین کارت گرافیک های جدید Intel که بعد از بیست سال تلاش بی وقفه ساخته شده است، نیازمند بایوز خاصی برای کار کردن هستند.

کارت گرافیک های جدید Intel با سیستم های برند AMD سازگاری نخواهند داشت

شرکت اینتل به تازگی از اولین کارت گرافیک های خود با نام Iris Xe رونمایی کرده. اما امکان استفاده از آنها بر روی سیستم‌های AMD وجود ندارد. این در حالی است که کارت‌های گرافیک AMD و Nvidia بر روی انواع سیستم های اینتل کار می‌کند. اما کارت گرافیک های جدید Intel فقط بر روی سیستم‌های محدودی قابل استفاده هستند.

این کارت گرافیک‌ها بصورت گسسته و اضافه شدنی هستند. به گفته سخنگوی این شرکت؛ این کارت گرافیک‌ها با نهمین نسل (Coffee Lake-S) و دهمین نسل (Comet Lake-S) پردازنده های اینتل جفت می‌شود و با مادربردهای مبتنی بر چیپست و به عنوان بخشی از سیستم‌های از پیش ساخته شده همانند کامپیوتر های خانگی فروخته می‌شوند. بنابراین، برای استفاده از این کارت گرافیک‌ها، شما نیازمند مادربردی با بایوز مخصوص و سازگار با آنها هستید.

این محدودیت باعث می‌شوند که استفاده کنندگان از این کارت های گرافیک جدید، شرکت‌های بزرگ باشند. اینتل قصد دارد تا با همکاری شرکت ایسوس، این کارت‌های گرافیک را در سیستم‌های از پیش ساخته شده این شرکت، به فروش برساند. این بدان معناست که شما نمی‌توانید آنها را بصورت آنلاین سفارش دهید و فقط برای استفاده از آنها و بررسی عملکردشان، باید سیستم های کاملی را خریداری کنید که در آنها از این کارت های گرافیک های جدید استفاده شده باشد.

ایده ساخت این سری از محصولات اینتل، بهبود عملکرد کامپیوتر های خانگی است. اکثر رایانه‌های شخصی کاری و تجاری همراه با کارت های گرافیک یکپارچه به فروش می‌رسند. اینتل نیز با معرفی این محصولات در تلاش است تا فرایند استفاده از چند نمایشگر و سرعت عملکرد اینگونه سیستم‌ها را بهبود ببخشد. این کارت گرافیک ها مخصوص بازی کردن ساخته نشده‌اند و اهداف دیگری دنبال می‌کنند. اگرچه اینتل درحال کار بر روی یک کارت گرافیک جداگانه مخصوص گیمینگ است تا بتواند با AMD و Nvidia رقابت کند. البته ما امیدواریم که دیگر شاهد محدودیت های سری Iris Xe برای استفاده از آنها در سیستم‌های مختلف نباشیم.

ارسال نظر