کارهای جالبی که می توان با لوازم خانگی هوشمند و IFTTT انجام داد

سال هاست که دستگاه ها و وسایل مختلف زندگی ما را آسان تر کرده اند، از یخچال ها گرفته تا ماشین های لباس شویی. این ابزار ها نسبت به نسل های قبلی خود هوشمند تر شده اند.

کارهای جالبی که می توان با لوازم خانگی هوشمند و IFTTT انجام داد

کلیک - در سال های اخیر شرکت هایی مثل جنرال الکتریک و سامسونگ لوازم خانگی هوشمند را عرضه کرده اند. این دستگاه های جدید مثل گذشته مواد غذایی ما را خنک و لباس های ما را تمیز می کنند، ولی علاوه بر این ها دارای قابلیت های جدیدی هستند که پدران ما حتی تصور آن را هم نمی کرده اند.

هر کدام از این لوازم هوشمند دارای دستور العمل هایی مختص به خود است. اما به لطف IFTTT می توان از طریق یک دستگاه تمامی کار ها را انجام داد و آن ها را به یکدیگر متصل نمود.

IFTTT چیست؟

قبل از آغاز لازم است که به طور خلاصه IFTTT را توضیح دهیم. این عبارت از کلمات انگلیسی If This Then That ( به معنی اگر این آن گاه آن) گرفته شده است. این سرویس رایگان به کلیه کاربران امکان می دهد تا زنجیره ای از دستورات که recipes (دستور العمل) را ایجاد کنند و بتوانند با اتصال آن به سرویس های اینترنتی دیگر مثل جیمیل، فیسبوک، اینستاگرام و پینترست اقداماتی را در آن ها به انجام رساند.

ifttt-event2

IFTTT را می توان با استفاده از وب و یا اپلیکیشن ها به کار گرفت و در بسیاری از محصولات خانگی هوشمند به کار گرفت.

یکی از دلایل محبوبیت بالای IFTTT ساده بودن کار با آن است. برای ایجاد یک دستور العمل جدید کافیست با استفاده از وب سایت یا اپلیکیشن آن یک دستور If/Then ایجاد کنید.

چگونه این کار را انجام دهیم؟

بهترین راه برای اضافه کردن یا ساختن یک ستور العمل IFTTT جدید استفاده از اپلیکیشن IF است. به احتمال زیاد دستور العمل مورد نظر شما قبلا در این اپلیکیشن ساخته شده و وجود دارد. برای یافتن یک دستور العمل، اپلیکیشن IF را باز کرده و آیکون recipe (دستور العمل) را از سمت بالا و راست صفحه انتخاب کنید. سپس در کنار گزینه My Recipes دکمه + را انتخاب کنید.

صفحه Suggested Services (سرویس های پیشنهادی) محبوب ترین کانال ها (channels) را به شما نشان می دهد و شما می توانید با استفاده از ابزار جستجو گزینه مورد نظر خود را بیابید. پس از انتخاب یک کانال، یکی از دستور العمل ها را انتخاب کرده و راهنمایی ها به نمایش آمده در صفحه را دنبال کنید. همچنین با استفاده از اپلیکیشن IF شما می توانید دستور العمل های جدید ایجاد کنید.

لوازم خانگی سامسونگ و جنرال الکتریک

سازنده گوشی های هوشمند گلکسی نقش پر رنگی در دنیای لوازم خانگی هوشمند نیز ایفا می کند. یخچال، جارو برقی های رباتیک، لباس شویی و دستگاه تهویه هوا نمونه هایی از این محصولات هستند. هر کدام از این ها کانال مجزایی را در IFTTT داراست.

samsung

برای مثال با استفاده از یخچال هوشمند سامسونگ هر زمانی که در یخچال بیش از اندازه باز بماند شما متوجه خواهید شد و یا در صورت نیاز به تعویض فیلتر ماشین پیغامی برای شما ارسال می شود.

یکی از دستور العمل ها کانال Samsung Washer که به لباس شویی مربوط می شود، می تواند زمانی که شما خانه را ترک می کنید، ماشین لباس شویی را روشن کند. با دستور العمل دیگر قادر خواهید زمان شروع چرخش را تنظیم کنید. آیا می خواهید جارو برقی رباتیک شما هر زور در زمان مشخصی آشپزخانه را جارو کند؟ به لطف IFTTT این کار شدنی است.

جنرال الکتریک نیز اخیرا اقدام به عرضه لوازم خانگی هوشمند کرده است که شامل اجاق گار، ماشین ظرف شویی و آب گرم کن می شود. این محصولات نیز دارای کانال های IFTTT جداگانه است.

Turn-off-oven-by-geappliances-IFTTT

برای مثال کانال Cooking (آشپزی) لوازم خانگی جنرال الکتریک دارای دستور العملی است که با استفاده از آن می توانید اجاق گاز را از راه دور خاموش کنید. حتی می توانید این لوازم خانگی را به صورتی تنظیم کنید تا هنگام خروج شما از خانه به صورت خودکار خاموش شوند. کانال Dishwasher (ماشین ظرف شویی) لوازم خانگی جنرال الکتریک نیز دارای گزینه های برای هشدار دهی در زمان کثیف بودن فیلتر و یا کم بودن تعداد ظرف هاست.

سامسونگ و جنرال الکتریک تنها شرکت هایی نیستند که اقدام به عرضه لوازم خانگی هوشمند با قابلیت تعامل با IFTTT کرده اند. شرکت های ال جی و هانی ول نیز محصولات مشابهی را عرضه کرده اند.

کدام یک از لوازم خانگی هوشمند است؟

لوازم هوشمند حداقل به یک ارتباط بی سیم (وای فای) نیازمند هستند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد هر کدام از لوازم خانگی به فروشگاه ها و یا وب سایت آن مراجعه کنید.

هوشمند سازی خانه با هزینه کمتر

آیا می خواهید بدون نیاز به تعویض تمام لوازم خانگی خود از مزایای خانه های هوشمند بهره مند شوید؟ این کار با استفاده از پریز های هوشمند در اغلب موارد ممکن است و بسیاری از سازندگان لوازم اتوماسیون خانه ها اقدام به عرضه چنین محصولاتی کرده اند. WeMo، Wink و SmartThings نمونه های اندکی از این محصولات هستند.

WeMo

WeMo یک سری از محصولات هوشمند است که توسط شرکت Belkin International عرضه گردیده و به کاربران اجازه می دهد لوازم الکترونیکی خانه خود را از هر جایی کنترل کرده و بر مصرف انرژی آن ها نظارت کنند. محصولات WeMo شامل پریز، حسگر حرکت و دوربین ها می شود. برای مثال وقتی یکی از لوازم خانگی و یا دستگاه های الکترونیکی به WeMo متصل می شود، می توان آن وسیله را از طریق اپلیکیشن iOS و یا اندروید آن که روی گوشی نصب شده کنترل کرد. همچنین شما می توانید از دستور العمل های IFTTT استفاده کنید تا سطح آن را بالاتر نیز ببرید.

31KyHbhO4HL._SL160_

نمونه ای از دستور العمل ها قابل استفاده شامل موارد زیر است:

  • یک دستگاه را پس از مدت زمان خاص خاموش کن
  • زمان تمیز کردن خانه را به من بگو
  • دمای وسیله گرمایشی را هنگامی که دما افت می کند تنظیم کن

Wink

سخت افزار Wink به کاربران اجازه می دهد تا نور، انرژی و سیستم های امنیتی را با استفاده از یک اپلیکیشن به کنترل خود در آورند. یکی از مزایای Wink این است که با برند های مشهور مانند جنرال الکتریک، فیلیپس، نست و Schlage سازگار است.

31KyOEgjQvL._SL160_

از جمله دستور العمل های Wink در IFTTT می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اگر هوا گرم شدن کولر را روشن کن
  • اگر فردا هوا بارانی است صفحه اطلاع رسانی خود را به روز کن

SmartThings

SmartThings یک پلتفرم باز برای خانه های هوشمند و مشتریان اینترنت اشیا است. سامسونگ SmartThings را در سال 2014 خریداری کرد.

SmartThings با داشتم یک اپلیکیشن و یک هاب با پروتکل های ارتباطی زیادی سازگار است که می توان به ZigBee، Z-Wave و دستگاه های با قابلیت دسترسی به آی پی اشاره کرد.

31RCWPcjDLL._SL160_

دستور العمل های IFTTT این محصول شامل موارد زیر است:

  • اگر هوا بارانی است چراغ های بیرونی را روشن کن
  • حسگر های یابنده حرکت را فعال کن

قابلیت های بی نظیری که باید امتحان کرد

IFTTT دارای قابلیت های زیادی است که فضای زندگی شما را به یک خانه هوشمند تبدیل می کند. در این جا قصد داریم یک عدد دیگر از این ابزار های مفید را به شما معرفی کنیم.

Parrot Flower Power یک حسگر وایرلس باهوش است که برای گیاهان ساخته شده است. هنگامی که از این حسگر با اپلیکیشن آن استفاده شود شما را قادر می سازد تا چهار پارامتر ضروری سلامتی گیاه خود را بررسی کنید که شامل دما، کود دهی، تابش نور کافی و رطوبت می شود.

31RxwZu0vAL._SL160_

تعدادی از دستور العمل های قابل استفاده با این ابزار شامل موارد زیر است:

  • اگر گیاه من به مراقبت نیاز دارد یک ایمیل به من ارسال کن
  • اگر گیاه من به نور بیشتر نیاز دارد اعلام کن
  • به من یادآوری کن تا کود بخرم

منبع: makeuseof

ارسال نظر