کارگر اخراج شده آمازون برای بازپس گرفتن حقش دادگاه تشکیل داد

رسانه کلیک - کورتنی بوودن، کارگر اخراج شده آمازون که به دلیل صحبت و افشای اطلاعات شرایط کار با دیگر کارکنان از این شرکت اخراج شده است، علیه امازون اقامه دعوی کرده است.

کارگر اخراج شده آمازون برای بازپس گرفتن حقش دادگاه تشکیل داد

یکی از کارگران آمازون دادخواستی را برای اعتراض به اتهام افشاگری که این شرکت به او نسبت داده است به دادگاه ارائه کرد و حداقل یک روز در دادگاه خواهد بود. به نقل از BuzzFeed News ، شورای ملی روابط کار به کارگر اخراج شده آمازون ، کورتنی بوودن، فرصتی را برای اقامه دعوی و دادرسی در تاریخ 9 مارس 2021 در برابر قاضی دادگستری اعطا کرده است. شورای ملی روابط کار ادعاهای خانم بودن را مبنی بر متهم کردم آمازون به اعمال داخله ، ممانعت و زورگویی برای پیشبرد پرونده قضایی با کارگران مقبول دانسته است.

کورتنی بوودن، کارگر اخراج شده آمازون این شرکت را به اعمال تهدید، تعلیق و سرانجام اخراج وی به دلیل صحبت با همكاران انبار در پنسیلوانیا درباره حقوق و سایر شرایط محل كار متهم كرد. بوودن عضو گروه بزرگتری از کارگران این شرکت است که پیش‌تر ادعا کرده‌اند به دلیل انتقاد صریح از شرایط کار در آمازون به ویژه در طول بیماری همه گیر COVID-19، در بهار امسال اخراج شدند. این شرکت ظاهراً برای مجازات و اخراج کارگران معترض از بهانه‌های بی‌اساسی استفاده کرده است، برای مثال این شرکت برای اخراج بوودن مدعی شده است او قانونی را در مورد پوشش و مدل مو نقض کرده است.

آمازون به درخواست BuzzFeed برای اظهار نظر پاسخ نداد، و از ارائه نسخه‌ای از پاسخ مورد نیاز خود برای شورای ملی روابط کار در رابطه با شکایت خودداری کرد. مدیر اجرایی آمازون، دیو کلارک قبلاً به Recode گفته بود که "هرگز ندیده است" که کارگران به دلیل اظهار نظر مجازات یا اخراج شوند.

هیئت مدیره شورای ملی روابط کار می‌تواند آمازون را مجبور به پرداخت حقوق معوقه، احیای شغل کورتنی بوودن و یا اعلام صریح قوانین کار به کارگران، کند. اگر کورتنی بوودن در این پرونده پیروز شود، اطلاعات پرونده او می‌تواند به پرونده‌های دیگر کمک کرده و آمازون را تحت فشار قرار دهد تا اقدامات ادعایی خود را تغییر دهد.

ارسال نظر