کره جنوبی رهبر بازار شبکه 5G است

رسانه کلیک - طبق آمارهای منتشر شده، کشور کره جنوبی رهبر بازار شبکه 5G است و کشور سوئیس با پشت سر گذاشتن کویت، به جایگاه دوم رسیده است. 

کره جنوبی رهبر بازار شبکه 5G است

شبکه 5G آینده شبکه ارتباطات در دنیا است. فناوری این شبکه هنوز در مراحل اولیه توسعه است و تنها چند کشور در دنیا این شبکه را برای مردم خود فراهم کرده‌اند. هنوز خودروهای خودران یا عمل های جراحی از راه دور در کشورها مرسوم نشده‌اند؛ اما بسیاری از کشورها در حال آماده‌سازی زیرساخت‌های ارتباطی خود برای آینده هستند.

طبق آمارهای منتشر شده از موسسه Omdia، کشور کره جنوبی رهبر بازار شبکه 5G است و بعد از این کشور، کشور سوئیس دومی کشور در زمینه توسعه این شبکه است.

رهبر بازار شبکه 5G

این موسسه طبق آمارهای ۳ ماه اول سال جاری میلادی، ۵ معیار اصلی این کشورها را مشخص کرده است. کشور سوئیس به تازگی موفق شده کویت را پشت سر بگذارد و به رتبه دوم بین همه کشورها دست پیدا کند. این کشور کوچک اروپایی ۴۲۶ شهر دارد که حداقل ۸۰ درصد ارتباطات این شهرها در شبکه 5G است. البته طبق آمارهای این موسسه، کمبود دستگاه‌هایی که از این شبکه پشتیبانی می‌کنند باعث شده تا بسیاری از مردن نتوانند از مزایای این شبکه بهره مند شوند.

کره جنوبی در حال حاضر با داشتن 5.88 میلیون دستگاه مجهز به 5G در کشور خود، رهبر بازار است. این تعداد دستگاه تقریبا ۱۰ درصد از کل دستگاه‌های موجود در این کشور است.

کشور انگلستان در اروپا در جایگاه دوم قرار دارد. دولت این کشور قول داده است که حدود 1.1 میلیارد پوند برای این تکنولوژی سرمایه‌گذاری کند. در بین کشورهای اروپایی، کشورهای آلمان و فنلاند نیز همواره در حال پیشرفت هستند.

یکی از تحلیل گران ارشد موسسه Omdia می گوید علی‌رغم پاندمی کرونا در سراسر دنیا، رگولاتورها و شرکت‌های مخابراتی در سراسر دنبا در تلاش هستند تا هر چه سریع‌تر شبکه 5G را راه‌اندازی کنند و گسترش دهند.

ارسال نظر