کروم با ایجاد قابلیت جدید مصرف باتری دستگاه‌ها را کاهش می‌دهد

رسانه کلیک - کروم پرطرفدارترین مرورگر جهان است اما در زمینه مصرف باتری عملکرد مناسبی ندارد. کروم با ایجاد یک قابلیت جدید می‌تواند این مشکل را تاحدودی برطرف کند.

کروم با ایجاد قابلیت جدید مصرف باتری دستگاه‌ها را کاهش می‌دهد

وجود مرورگر گوگل یکی از دلایلی است که باعث می‌شود شارژ لپ‌تاپ شما با سرعت زیادی تمام شود. علاوه بر آن برخی از سایت‌ها نیز باعث مصرف انرژی بالایی می‌شوند زیرا به منابع زیادی نیاز دارند. این کمپانی سعی می‌کند تا از نظر بازاریابی و فنی نیز با این مشکل مقابله کند. در حال حاضر با ایجاد یک ویژگی جدید مانع از تخلیه باتری به‌وسیله برخی از سایت‌ها می‌شود.

گوگل توانایی ایجاد تغییرات در همه این سایت‌ها را ندارند اما کروم می‌تواند تاثیر آن‌ها را بر سیستم کاهش دهد و در مصرف انرژی آن‌ها صرفه‌جویی کند.

در چند روز گذشته اطلاعات زیادی درباره ویژگی‌های صرفه‌جویی در مرورگر گوگل منتشر شده است. نتایج آزمایش‌هایی که این شرکت انجام داده است نشان می‌دهد این مرورگر می‌تواند برخی صفحات وب که در پس‌زمینه قرار دارند را در حالت Sleep قرار دهد. همچنین با کاهش تایمر جاوا اسکریپت فعالیت‌های اضافه این پردازنده متوقف می‌شود و مصرف انرژی را کاهش می‌دهد. اکنون گوگل قصد دارد راهکاری را برای کاهش مصرف انرژی به سایت‌ها ارائه کند.

روش استفاده از این عملکرد هنوز مشخص نیست اما سایت‌ها با استفاده از کدها و تگ‌های مخصوص می‌توانند کاری کنند که کروم متوجه نیاز به بهینه‌سازی آن‌ها برای مصرف باتری یا پردازنده شود. این مرورگر قابلیت کاهش فریم ریت صفحه یا سرعت اجرای اسکریپت را دارد تا در چرخه و مصرف انرژی پردازنده صرفه‌جویی شود.

اگر صفحات وب از این قابلیت استفاده کنند می‌توانند هنگامی که کاربر بخش ذخیره انرژی را فعال می‌کند عملکرد خود را تنظیم کنند. این موضوع برای برنامه‌های پیش‌رونده وب یا PWA اهمیت بالایی دارد؛ زیرا باعث می‌شود از حالت باتری سیستم عامل اطلاع پیدا کنند و عملکردی شبیه به اپ‌های عادی داشته باشند.

ارسال نظر