کسب درآمد تلگرام از راه نمایش تبلیغ در کانال‌های تلگرامی از سال آینده

رسانه کلیک - پاوول دوورف، موسس تلگرام پس از ۸ سال قصد دارد که برای افزایش زیرساخت‌های این برنامه از طریق نمایش تبلیغ در کانال‌های تلگرامی بزرگ درآمد کسب کند.

کسب درآمد تلگرام از راه نمایش تبلیغ در کانال‌های تلگرامی از سال آینده

تقریباً هشت سال پس از راه‌اندازی اولیه و تقریباً 500 میلیون کاربر به نام خود ، برنامه چت رمزگذاری شده تلگرام خود را در نقطه عطفی قرار می دهد: یا باید از سیستم عامل خود کسب درآمد کند یا خریدار پیدا کند. پاول دوروف ، بنیانگذار ، در پستی در کانال تلگرامی خود گفت که فروش اولیه را به شرکتی مانند فیس بوک نخواهید دید، اما از سال 2021، این شرکت نمایش تبلیغ در کانال‌های تلگرامی را برای تأمین برخی از هزینه‌های خود آغاز می‌کند.

اما نگران نباشید ، اگر از تلگرام برای ارسال پیام به دوستان و خانواده خود استفاده میکنید، شما تبلیغات را در مکالمات خود مشاهده نمی‌کنید. علاوه بر این، تمام ویژگی‌هایی که در حال حاضر به طور رایگان در دسترس شماست، به همین ترتیب باقی خواهد ماند. دوروف گفت: "ما فکر می کنیم که نمایش تبلیغات در چت‌های شخصی یک به یک یا چت‌های گروهی فکر بدی است." "ارتباط بین مردم باید از هر نوع تبلیغات رایگان باشد."

جایی که تبلیغات را مشاهده خواهید کرد در کانال‌های عمومی تلگرامی و گاه مشکل ساز "یک به چند" است. اگر به طور انحصاری از تلگرام به عنوان برنامه چت استفاده کنید ، می توان از کنار این خبر راحت بگذرید زیرا تغییری شامل حال شما نمی‌شود. آن گروه‌ها معمولاً توسط یک شخص یا سازمان اداره می‌شوند و می‌توانند میلیون‌ها دنبال کننده فردی داشته باشند. آنها بیشتر مانند یک فید توییتر عمل می کنند تا یک مکالمه پیامکی، و مانند توییتر تحت سیاست تبلیغاتی قرار می‌گیرند. دوروف اشاره می‌کند که برخی از کانال‌های محبوب در حال حاضر تبلیغات را از طریق سیستم عامل های شخص ثالث برای کسب درآمد از فالوئر‌های خود نشان می‌دهند. دوروف گفت: "تبلیغاتی که آنها ارسال می‌کنند مانند پیام های معمولی و اغلب سرزده است" و افزود که تبلیغات جدید Telegram به حریم خصوصی شما احترام می‌گذارد و به تجربه کاربر برنامه آسیب نمی رساند.

علاوه بر این، این شرکت در نظر دارد ویژگی‌های برتر متنوعی را با هدف کاربران سازمانی و پرقدرت خود ارائه دهد. دوروف هیچ جزئیاتی درباره شکل ظاهری این موارد ارائه نداد اما گفت که هزینه آن توسط همان کاربران پرداخت می‌شود.

به نظر می رسد برای یک استارتاپی این که ادعا کند بر حفظ حریم خصوصی متمرکز است و همچنین این‌که می‌تواند از طریق پلتفرم خود از طریق داده های کاربران کسب درآمد کند صحبتی متناقظ باشد، اما تعداد معدودی از شرکت ها موفق به انجام چنین کاری شده‌اند. به عنوان مثال ، مرورگر Brave متمرکز بر حریم خصوصی به کاربران خود امکان انتخاب تبلیغات از قبل بسته بندی شده را می دهد و به دلیل پاداش دادن به آنها با نشانه هایی که می توانند با ارزهای واقعی عوض کنند، به آنها پاداش می دهد.

به نظر می رسد تلگرام قصد دارد رویکرد مشابهی را اتخاذ کند. دوروف می گوید: "اگر تلگرام شروع به کسب درآمد کند، جامعه نیز باید از آن بهره‌مند شود." وی به عنوان یکی از نمونه های چنین رویکردی گفت که این شرکت می‌تواند استیکرهای ویژه‌ای را بفروشد و هنرمندانی که آنها را طراحی کرده‌اند در فروش این استیکرها دخیل اند. در نهایت، او ادعا می‌کند که برنامه‌های درآمدزایی او، تجربه کار با تلگرام را بیش از حد تغییر نخواهد داد. "با تشکر از سطح فعلی، ما قادر خواهیم بود این کار را به روشی غیر سرزده انجام دهیم. اکثر کاربران به سختی متوجه هیچ تغییری می شوند. "

ارسال نظر