حمایت از کسب و کارهای نوپا در حوزه داده‌های زیستی تسریع شد

رسانه کلیک - مرکز فناوری‌های همگرا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تیم‌های نوپا حوزه داده‌های زیستی را برای رونق کسب و کار و توسعه محصول حمایت می‌کند.

حمایت از کسب و کارهای نوپا در حوزه داده‌های زیستی تسریع شد

تفاهم نامه ای میان مرکز راهبردی فناوری های همگرا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه زیست فناوری و مرکز همکاری های تحول و پیشرفت امضا شد. تفاهم نامه ای که اساس آن حمایت از توسعه کسب و کارهای مبتنی بر داده های زیستی بود. بر اساس آن فراخوانی منتشر شد تا سرعت این فعالیت شتاب گیرد.

در سال جاری فراخوان حمایت از کسب و کار داده های زیستی نخستین روز از خرداد ماه منتشر شد و فعالان این حوزه تا پایان تیر ماه مهلت داشتند تا طرح های خود را برای بررسی و ارزیابی ارسال کنند. در این فراخوان داده های نسل جدید توالی یابی و ریز آرایه ها مورد تاکید قرار گرفت.

محققان و شرکت های فعال در این حوزه پس از انتشار فراخوان به میدان آمدند و طرح های خود را ارسال کردند و در نهایت پس از ارزیابی و داوری ها 10 طرح برای مرحله حضوری انتخاب شدند. پس از این مرحله طرح های برگزیده تیم های نوپا با دریافت کمک های مختلف همچون دوره های آموزشی و حمایت مادی برای تجاری سازی محصول خود حمایت می شوند تا کسب و کارشان شکل گیرد و به مسیر خود ادامه دهند. پس در این برنامه تیم های نوپا توسعه محصول خود و رونق کسب و کار را فرا می گیرند.

بر اساس این گزارش، داده های زیستی دسته ای از کلان داده ها هستند که کاربردهای فراوانی دارند. با توجه به نوظهور بودن آنها کسب و کارهای جدیدی بر اساس آنها شکل گرفته است و در کشور ما نیز حرکت به سمت شکل گیری این کسب و کارها و رونق آنها اهمیت بسیاری دارد.

ارسال نظر