کمپانی سوئدی ولوو به تولید کامیون تمام برقی روی آورد

رسانه کلیک - کمپانی ولوو به تازگی قصد خود مبنی بر تولید نخستین کامیون تمام برقی تحت عنوان VNR الکتریک و عرضه آن به بازار آمریکای شمالی را اعلام کرده است. 

کمپانی سوئدی ولوو به تولید کامیون تمام برقی روی آورد

کامیون ولوو از دیرباز نقش اساسی در صنعت حمل و نقل جهان ایفا کرده‌اند و محصولات آن در کشور ما نیز حضور پررنگی داشته‌اند؛ از ولووهای دماغه‌دار عمدتا زردرنگ قدیمی گرفته تا نسل جدید کامیون های FH که همچنان در حال تردد در سطح جاده‌های ایران هستند.

ولوو تراکس یکی از شرکت‌های تحت امر کمپانی خودروساز سوئدی ولوو به شمار می‌رود که در زمینه طراحی و ساخت انواع خودروهای تجاری یا نظامی مشغول به فعالیت است. این کمپانی به تازگی قصد خود مبنی بر تولید نخستین کامیون تمام برقی و عرضه آن به بازار آمریکای شمالی را اعلام کرده است. کامیون تمام برقی شرکت ولوو تحت عنوان VNR الکتریک شناخته می‌شود و با مدل‌های مختلف دو یا سه محوره روانه بازار خواهد شد. قرار شده این کامیون‌ها در منطقه ویرجینیا ایالات متحده به تولید برسند.

کامیون ولوو توافق موسوم به LIGHTS به رهبری ولوو تراکس و با همکاری ۱۴ کمپانی دیگر پا گرفت و با سرمایه گذاری حدود ۹۱ میلیون دلاری خود، کمک شایانی به ورود شرکت ولوو به عرصه تولید کامیون‌های برقی کرد. اخیرا شرکت ولوو تراکس سفارش خرید ۷۰ دستگاه مدل VNR الکتریک را از ایالات متحده دریافت کرده و در ازای آن حدود ۲۰ میلیون دلار پیش پرداخت به دست آورده است. این محصولات قرار است تا اواخر سال ۲۰۲۲ به یکی از نهادهای محیط زیستی ایالات متحده تحویل داده شوند.

یکی دیگر از سازمان‌های محیط زیستی ایالات متحده آمریکا نیز حدود ۱.۷ میلیون دلار به شرکت ولوو پرداخت کرده تا در ازای آن، این شرکت به توسعه زیرساخت‌های لازم جهت شارژ وسایل حمل و نقل برقی بپردازد. کامیون VNR الکتریک از یک باتری با ظرفیت ۲۶۴ کیلووات ساعت برخوردار شده و می‌تواند حدود ۱۹۰ تا ۲۴۰ کیلومتر مسافت را با یک مرتبه شارژ به طور متوسط بپیماید.

این کامیون تمام برقی در سه مدل یدک‌کش و کشنده روانه بازار خواهد شد. مدل یدک کش می‌تواند حدود ۱۶ تن بار را در مسافتی به فاصله ۲۴۰ کیلومتر جابجا کند. دو نوع دیگر نیز کامیون‌های دومحوره با برد ۱۹۰ کیلومتر و سه محوره با برد ۲۴۰ کیلومتر هستند. باتری این خودروها قادر است در مدت ۷۰ دقیقه و با استفاده از یک شارژر ۱۵۰ کیلوواتی تا ۸۰ درصد شارژ شود. قوای فنی این کامیون از نوع دو موتوره به همراه گیربکس اتوماتیک دوسرعته است و حدود ۴۵۵ اسب بخار قدرت به همراه ۵۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند؛ حداکثر سرعت کامیون برقی ولوو به حدود 105 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

ارسال نظر