«باتیستا» سریع‌ترین و قوی‌ترین خودروی اسپرت ایتالیایی

کمپانی پینینفارینا اولین خودروی خود را که Battista نام دارد، تقریبا دو سال پیش معرفی کرد. اکنون این شرکت برای رونمایی خودروی خود در مراسم هفته اتومبیل مونتری برنامه‌ریزی کرده است.

«باتیستا» سریع‌ترین و قوی‌ترین خودروی اسپرت ایتالیایی

بنر تبلیغاتی اولین اتومبیل باتیستا این ماشین را نشان می‌دهد که زیر یک محافظ پارچه‌ای قرار گرفته و دارای بدنه‌ای از فیبرکربن است. ساختار پیشرفته و فناوری‌های نوین بدنه، از ویژگی‌های متمایزکننده خودروی باتیستا محسوب می‌شود. همچنین ظاهر تیره با چرخ‌های مدل Impulso با رنگ مشکی براق بسیار چشم‌نواز است.

هرچند که پینینفارینا تصاویر داخل اتوموبیل را منتشر نکرده اما اعلام کرده است که این مدل مجهز به چرم مشکی و همچنین دوخت کنتراست Iconica Blu خواهد بود.

خودروی Battista همچنین دارای صندلی‌های Iconica Blu Alcantara تزئین شده با فیبرکربن بوده که با نمای بیرونی هماهنگ شده است.

از ظاهر خودرو که بگذریم، باتیستا ادعا می‌کند که این ماشین سریع‌ترین و قدرتمندترین خودروی اسپرت ایتالیایی باشد که تا به حال ساخته شده است! این موتور دارای 4 موتور الکتریکی است که از یک باتری 120 کیلووات ساعتی تغذیه می‌کنند و به گفته کمپانی قرار است مسافت 5001 کیلومتر را طی کند.

پیشرانه این خودرو فراتر از یک رویاست! زیرا توان تولیدی باتیستا در مجموع 1.874 اسب بخار است و می‌تواند 1.696 پوند فوت (2300 نیوتون متر) گشتاور تولید کند. برای درک بیشتر این اعداد، بد نیست اشاره کنیم که شتاب صفر تا 100 این خودرو فقط 2 ثانیه است! یعنی ماشین باتیستا در کمتر از 12 ثانیه به سرعت 300 کیلومتر در ساعت می‌رسد. رانندگانی که عاشق سرعت هستند، می‌توانند شتاب‌دهنده را نگه دارند و در نهایت به سرعت 350 کیلومتر بر ساعت برسند.

تولید این خودرو محدود به 150 دستگاه است و قیمت آن از 2.2 میلیون دلار شروع می‌شود. این مدل در حال حاضر برای سفارش عموم در دسترس است و هر یک از این خودروها منحصر به فرد خواهند بود زیرا این شرکت یک برنامه سفارشی‌سازی با گزینه‌های تقریبا نامحدود برای مشتریانش ارائه داده است.

خریداران همچنین می‌توانند صداهای داخلی و خارجی موتور مدل الکتریکی را برای اولین بار تجربه کنند. جزئیات منتشر شده محدود است، اما این کمپانی بیان کرد که اگزوز Battista دارای صدای ویژه‌ای است که لذت رانندگی را افزایش می‌دهد و در عین حال ویژگی‌های منحصر به فرد هدایت یک اتوموبیل الکتریکی با عملکرد بالا را حفظ می‌کند.

ارسال نظر