کمیسیون اروپا بانک‌های روسی را از شبکه سوئیفت حذف می‌کند

اقدامات ولادیمیر پوتین در اوکراین توسط کمیسیون اروپا محکوم شد و این سازمان همچنین تدابیری اندیشیده است که روسیه را از سیستم مالی جهانی جدا کند.

کمیسیون اروپا بانک‌های روسی را از شبکه سوئیفت حذف می‌کند

کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرد که قصد دارد تعدادی بانک روسی را از جامعهٔ جهانی ارتباطات مالی بین‌بانکی یا سوئیفت حذف کند تا مانع پرداخت‌های برون‌مرزی این کشور شود.

در بیانیه مشترک منتشر شده توسط کمیسیون اروپا، رهبران فرانسه، آلمان، ایتالیا، انگلستان، کانادا و آمریکا، علاقه مشترک خود را به دفاع از اوکراین برجسته کردند:

«ما روسیه را مجرم می‌شناسیم و اطمینان حاصل خواهیم کرد که این جنگ یک شکست استراتژیک برای پوتین باشد.»

رئیس کمیسیون اروپا، Ursula Von Der Leyen پنج اقدام پیشگیرانه علیه مقامات روسی را اعلام کرد. این اقدامات با حذف تعداد نامعلومی بانک‌های روسی از سیستم مالی سوئیفت آغاز خواهند شد.

علاوه بر قطع روابط روسیه با Swift، کمیسیون اتحادیه اروپا «دارایی‌های بانک مرکزی روسیه را فلج خواهد کرد» تا یک مانع مالی دیگر برای بانک مرکزی روسیه در مورد انحلال دارایی‌ها ایجاد شود.

در مورد اقدام سوم، کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرد:

«ما متعهد به انجام اقدامات لازم برای محدودکردن فروش شهروندی (به‌اصطلاح گذرنامه‌های طلایی) هستیم که اجازه داده‌اند روس‌های ثروتمند که به دولت روسیه متصل هستند، شهروندی کشور ما را به دست آورده و به سیستم‌های مالی ما دسترسی پیدا کنند.»

کمیسیون اتحادیه اروپا به‌زودی یک نیروی ویژه را راه‌اندازی خواهد کرد تا از اجرای مؤثر تمام تحریم‌ها اطمینان حاصل شود. عمدتا هدف این تحریم‌ها مسدودکردن دارایی‌های خارج از کشور مقامات روسیه، نخبگان و اعضای خانواده آنهاست. برای اقدام پنجم، کمیسیون قصد دارد تا هماهنگی در برابر دروغ‌پراکنی و سایر اشکال جنگ التقاطی را افزایش دهد.

با اعمال محدودیت‌های مالی جدید در بازارهای جهانی، گزارشات نشان می‌دهند که چگونه میلیاردرهای روسیه به طور بالقوه می‌توانند هرگونه تحریم‌های مالی که توسط رهبران جهان تنظیم شده‌اند را با استفاده از رمزارزها دور بزنند.

بیشتر بخوانید: قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌ها توسط روسیه ضروری است

حال که بانک‌های روسیه قرار است از شبکه سوئیفت خارج شوند، رمزارزها ممکن است کلید فرار از تحریم‌ها برای افراد ثروتمند روسی باشند.

ارسال نظر