کوالکام از نسل دوم سنسور سه بعدی Sonic رونمایی کرد

رسانه کلیک - شرکت کوالکام از حسگر جدید اثر انگشت درون نمایشگری خود موسوم به 3D Sonic Gen 2 رونمایی کرد. در این سنسور سه بعدی شاهد تغییرات بزرگی همچون افزایش سرعت تشخیص و بزرگ تر شدن فضای تشخیص اثر انگشت هستیم.

کوالکام از نسل دوم سنسور سه بعدی Sonic رونمایی کرد

شرکت کوالکام به تازگی از نسل دوم حسگر های اثر انگشت درون نمایشگری خود رونمایی است که با نام 3D Sonic Gen 2 شناخته می شود. ظاهرا کوالکام استفاده از حسگرهای التراسونیک را به سنسورهای نوری ترجیح می دهد؛ چراکه این حسگرها از طریق امواج صدای انگشت کاربر یک الگوی سه بعدی ذخیره می کند.

نسل اول این حسگرها را در مدل های مختلف گوشی های سامسونگ همچون اس 10، نوت 10، اس 20 و نوت 20 دیده ایم که البته عملکرد و قابل اطمینان بودن آن همیشه مورد سوال کاربران بوده است. سرعت و دقت این حسگر به اندازه حسگرهای نوری سازندگان چینی همچون وان پلاس و هواوی نیست؛ یعنی حسگر های نوری، سرعت و عملکرد بهتری نسبت به حسگر التراسونیک داشته اند.

نسل جدید حسگرهای سه بعدی کوالکام حدودا 77 درصد بزرگتر و 50 درصد سریع تر از نسل قبلی خود هستند. یکی از مشکلات نسل قبل، کوچک بودن ناحیه اسکن بوده که کار را برای یافتن محل دقیق برای قرار دادن انگشت، مشکل می کند.

نسل پیشین این حسگرها دارای 4×9 میلیمتر هستند؛ حال آنکه اندازه حسگرهای جدید 8×8 میلیمتر است. این یعنی سنسور جدید می تواند 1.7 برابر بیشتر از قبل اطلاعات بایومتریک در خود ذخیر کند. ضخامت این حسگر 0.2 میلیمتر بوده و به همین خاطر امکان استفاده از آن در پنل های تاشو و گوشی های انعطاف پذیر وجود دارد. باید ببینیم که آیا سامسونگ در گوشی های تاشو خود از نسل دوم سنسور سه بعدی Sonic استفاده خواهد کرد یا خیر!

به گفته کوالکام گوشی های مجهز به حسگرهای جدید در نیمه اول سال 2021 عرضه خواهند شد. این خبر نوید بخش آن است که پرچمدار مورد انتظار سامسونگ یعنی سری S21 نیز این حسگر ها بهره مند خواهند بود.

ارسال نظر