کونکا از اولین ساعت هوشمند میکرو LED جهان با عمر باتری 35 روزه رونمایی کرد

رسانه کلیک - کونکا از ساعت هوشمند میکرو LED خود با عمر باتری 35 روزه رونمایی کرد. این ساعت اولین ساعت در جهان است که دارای نمایشگر میکرو LED است.

کونکا از اولین ساعت هوشمند میکرو LED جهان با عمر باتری 35 روزه رونمایی کرد

همایش نوآوری صنعت میکرو LED چونگ کینگ سال 2020 و کنفرانس رونمایی محصولات و فناوری نمایشگرهای نیمه هادی کونکا (Konka) امروز در چین برگزار شد. در این کنفرانس مطبوعاتی، Li Hongtao، نایب رئیس گروه کونکا و رئیس موسسه فناوری اوپتوالکترونیک، چونگ کینگ، سخنرانی کرد و طرح و دستاوردهای گروه کونکا در صنعت نیمه هادی را معرفی کرد. در پایان کنفرانس، کونکا به معرفی اولین ساعت میکرو LED جهان را پرداخت.

با توجه به جزئیات فاش شده توسط این شرکت، این ساعت میکرو LED از یک صفحه نمایشگر میکرو کریستالی 2 اینچی با یک لایه شیشه ای 0.12 میلی متر بهره برده است. این شرکت می گوید اندازه تراشه آن کمتر از 30um است که نشان دهنده این است که این ساعت، یک محصول میکرو LED واقعی است. علاوه بر این، درایور نمایشگر آن از پیشرفته ترین فناوری نمایش نیمه هادی پلی سیلیکون فعال در دمای پایین استفاده می کند که نمایشگر بسیار خوبی محسوب می شود.

میکرو LED برخلاف نمایشگرهای LCD سنتی که برای تولید تصاویر به ماژول های نور پس زمینه LED نیاز دارند تا از پشت لایه‌ها نور ساطع کنند، از نور پس زمینه ساطع شده خود مانند پنل‌های OLED استفاده می کند. علاوه بر این، صفحه نمایشگر این ساعت می تواند به حداکثر روشنایی 1500nit، طیف رنگی 147٪ از طیف رنگی DCI-P3، دمای کار 30 تا 70 درجه و عمر باتری 35 روزه برسد.

میکرو LED می تواند اثراتی مانند تضاد بسیار بالا، سیاهی‌های بسیار عمیق و زمان پاسخ سریع مانند OLED را به دست آورد. با این حال، میکرو LED از روشنایی بالاتری برخوردار است و به دلیل غیرآلی بودن پایداری بیشتری نسبت به OLED دارد.

گزارشی از سال 2018 نشان می داد که اپل در حال کار روی استفاده از میکرو LED برای ساعت هوشمند، دستگاه AR و یک محصول ناشناخته دیگر است. اگرچه کونکا، سازنده نمایشگرهای استفاده شده در ساعت هوشمند خود را لو نداده است، اما حدس زده می شود که شرکت BOE باشد زیرا این سازنده نمایشگر چینی از سال گذشته تولید انبوه پنل‌های میکرو LED خود را آغاز کرده است.

ارسال نظر