کیف پول کوین بیس افزونه کروم جدید خود را ارائه کرد

رسانه کلیک - شرکت موفق صرافی ارزهای دیجیتال کوین بیس (Coinbase)، افزونه کیف پول کوین بیس (Coinbase Wallet) را برای کروم ارائه کرد.این افزونه ناوبری در فضای دیفای یا امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) را برای کاربران ساده می‌کند. افرادی که این افزونه را بکار بگیرند، به‌عنوان یک اقدام امنیتی پیشگیرانه، برای ثبت تراکنش‌های خود باید در تلفن همراه خود تراکنش‌ها را تائید کنند.

کیف پول کوین بیس افزونه کروم جدید خود را ارائه کرد

این افزونه ناوبری در فضای دیفای یا امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) را برای کاربران ساده می‌کند. افرادی که این افزونه را بکار بگیرند، به‌عنوان یک اقدام امنیتی پیشگیرانه، برای ثبت تراکنش‌های خود باید در تلفن همراه خود تراکنش‌ها را تائید کنند.

دیفای یکی از داغ‌ترین مباحث حال حاضر در دنیای رمز ارزها است؛ اما یکی از مشکلاتی که دیفای با آن روبرو است، تجربه کاربری پیچیده و در برخی موارد حتی اضطراب‌آور برای کاربران معمولی است. این مورد سبب شده است که دیفای برای بخش بزرگی از کاربران معمولی خارج از دسترس و گنگ باقی بماند. همین موضوع یکی از دلایلی است که کوین بیس در اقداماتی نرم‌افزار کیف پول خود را که یکی از ابزارهایی است که به ناوبری فضای دیفای کمک می‌کند، با ارائه یک افزونه برای مرورگر کروم ساده‌سازی می‌کند.

کیف پول کوین بیس که این شرکت آن را به‌صورت نرم‌افزار متناظر غیرمتمرکز صرافی نام‌آشنا خود توصیف می‌کند، از سال 2018 در دسترس عموم قرار دارد؛ اما این نرم‌افزار از آن زمان کاربران خود را وادار به دسترسی به برنامه‌های غیرمتمرکز (decentralized applications یا به‌اختصار dapps) مانند یونی‌سواپ (Uniswap) از درون نرم‌افزار کیف پول خود کرده است.

در سال 2019، این شرکت قابلیتی را اضافه کرد که به کاربران اجازه می‌داد تا با اسکن کردن یک بارکد QR به سایت‌های نسخه کامپیوتر دسترسی پیدا کنند. خود شرکت کوین بیس نیز در یک پست بلاگ که افزونه کروم را معرفی می‌کند، این فرایند را خسته‌کننده و ملال‌انگیز نامید.

در این پست بلاگ آمده:

این افزونه جدید، دسترسی آنی به برنامه‌های غیرمتمرکز در فضای کامپیوتر را برای کاربران محقق می‌سازد. کاربران می‌توانند پس از اتصال حساب کیف پول خود به افزونه، در تمامی برنامه‌های غیرمتمرکز گشت‌وگذار کنند. از کارایی‌های موجود می‌توان دسترسی به هزاران رمز ارز، مبادله در صرافی‌های غیرمتمرکز، دریافت سود و جمع‌آوری توکن‌های غیرقابل‌معاوضه (NFT) را نام برد.

در مصاحبه‌ای با Decrypt، مدیر ارشد محصولات کوین بیس، سید کوئلوپرابو (Sid Coelhu-Prabho) توضیح داد:

کاربران اکنون می‌توانند با انجام یک فرایند راه‌اندازی یک‌باره از طریق مرورگر کروم به برنامه‌های غیرمتمرکز دسترسی داشته باشند.

او همچنین افزود که کاربران اعلانی در تلفن همراهشان دریافت خواهند کرد که از آن‌ها تائید تراکنش‌ها را درخواست خواهد کرد. کوئلوپرابو ادامه داد:

با توجه به خطرات ذخیره کردن کلیدهای خصوصی در یک افزونه مرورگر، این مرحله اعتبارسنجی بسیار مهم و حیاطی است. این افزونه کروم بخشی از اهداف وسیع‌تر کوین بیس در جهت مورد دسترس قرار دادن بهتر دیفای برای کاربران معمولی است.

دیفای یک اصطلاح گسترده است که محصولات مالی همتا به همتا (peer-to-peer) زیادی را توصیف می‌کند. این محصولات معمولا در شبکه اتریوم بوده و خدماتی همچون قرض گرفتن، قرض دادن و مبادله رمز ارز را بدون نیاز به‌واسطه برای کاربران فراهم می‌کنند.

مدیر ارشد محصولات این شرکت تائید کرد که تجربه کنونی دیفای در حال حاضر برای عموم مردم آماده نیست و آن را با اینترنت‌های (Dial-up) مقایسه کرد؛ اما وی همچنین پیش‌بینی کرد که در ماه‌های آتی شرایط به‌طور قابل‌توجهی تغییر خواهد کرد.

کوئلوپرابو همچنین اظهار داشت:

کیف پول کوین بیس در حال حاضر یک میلیون کاربر دارد. گرایش جدید به برنامه‌های غیرمتمرکز، از سوی فرصت‌های جدید به وجود آمده برای مبادله توکن‌های جدید، دریافت سود و همچنین رونق چشمگیر توکن‌های غیرقابل‌معاوضه تحریک شده است. کوین بیس در جهت کمک به کاربران برای آشنایی با کیف پول کوین بیس و دیفای، منابع آموزش خود را گسترده‌تر خواهد کرد.

بااینکه نرم‌افزار اصلی کوین بیس کمک شایانی به هدایت کاربران به کیف پول کوین بیس کرده است، هنوز هم در رقابت با محبوب‌ترین هدایت‌گر برنامه‌های غیرمتمرکز، متا مسک (MetaMask)، که دارای افزونه کروم خود نیز می‌باشد، عقب است. همچنین در انتها لازم به ذکر است، رقبای در حال رشد این پروژه، کیف پول اتریوم من (My Ethereum Wallet و یا به‌اختصار MEW) و رینبو (Rainbow) می‌باشند.

ارسال نظر