گواهینامه TSMC برای تامین تراشه های هواوی با مشکل مواجه شده است

رسانه کلیک - شرکت Taiwanese گزارش داده است که گواهینامه TSMC برای تهیه چیپست های هواوی گرفته شده است اما این گواهینامه به مشکلاتی برخورده است.گزارشاتی از  sina.com و یک منبع نزدیک تر حاکی از این است که این گواهینامه فقط برای گره های پردازش mature است و برای چیپست هایی که اخیرا شرکت TSMC  در گوشی ها به کار می برد نیست. از انجایی که Mature قبلا تولید شده است به نظر می آید که گره های پردازشی مثل  28nm و مدل بالاتر ان نیز درون این لیست قرار بگیرند.

گواهینامه TSMC برای تامین تراشه های هواوی با مشکل مواجه شده است

گزارشاتی از sina.com و یک منبع نزدیک تر حاکی از این است که این گواهینامه فقط برای گره های پردازش mature است و برای چیپست هایی که اخیرا شرکت TSMC در گوشی ها به کار می برد نیست. از انجایی که Mature قبلا تولید شده است به نظر می آید که گره های پردازشی مثل 28nm و مدل بالاتر ان نیز درون این لیست قرار بگیرند.

اگر گزارشات اخیر درست باشد، برای هواوی خیلی بد می شود چون تمام چیپست های مدرن روز بر پایه تکنولوژی 10nm, 7nm, 5nm و غیره هستند. به گفته شرکت هوآوی: «به اندازه کافی چیپست Kirin 9000 SoCs برای سری گوشی های هواوی میت 40 که این ماه رونمایی می شود وجود دارد.» سوالی که پیش می آید این است که شرکت چگونه می تواند بعد از این تحریم ها دوام بیاورد.

همان طور که گفته شد هواوی دنبال راه نجات میگردد تا بعد از تمام شدن ذخیره چیپست هایش همچنان سرپا بماند. اگرچه به نظر می آید که آمریکا تمام درها را به روی هواوی بسته است. اما TSMC همچنان امید دارد؛ چرا که درآمدش در فصل پاییز 2020 به مقدار 14.7 درصد افزایش پیدا کرده است .در حالی که به احتمال زیاد این درآمد به دلیل هجوم تراشه های هواوی است. افزایش سالیانه 21.65٪ در مقایسه با 2019 حیرت انگیز است.گزارشات مالی اخیر نشان می دهند که در امد 73.9 میلیون دلاری TSMC رکورد سال گذشته را زده است.

اخیرا شایعاتی مبنی بر اینکه TSMC می خواهد شرکتی در آریزونا آمریکا احداث کند وجود دارد ولی این ادعا را «کیت کرچ» معاون وزیر خارجه ایالات متحده در زمینه اقتصادی رد کرد. مجوز هایی که آمریکا به اینتل و AMD داده است نشان می دهد که آمریکا هواوی را کاملا تحریم نکرده است ولی خسارات وارده به هواوی به خاطر نداشتن چیپست های گوشی و چیپست های مجهز به شبکه 5G غیر قابل انکار است.

ارسال نظر