گوشی‌های پیکسل آینده فاقد بکاپ نامحدود گوگل فوتوز هستند

رسانه کلیک - دستگاه‌های پیکسل آینده فاقد بکاپ نامحدود گوگل فوتوز با کیفیت بالا هستند و این امر می تواند باعث شود بسیاری از افراد از خرید این گوشی ها منصرف شوند.

گوشی‌های پیکسل آینده فاقد بکاپ نامحدود گوگل فوتوز هستند

گوگل اخیرا اعلام کرده است که از تاریخ یک ژوئن 2021 بکاپ نامحدود با کیفیت بالا گوگل فوتوز متوقف خواهد شد. درحالی که این تغییر شامل دستگاه‌های پیکسل نشده بود؛ ولی گزارشات جدیدی نشان می دهد که در آینده این تغییر شامل دستگاه های پیکسل نیز خواهد شد.

به گفته Android Authority ، گوگل به Android Police و Android Central اطلاع داده است که گوشی‌های هوشمند گوگل پیکسل در آینده از بکاپ رایگان گوگل فوتوز بهره‌مند نخواهند بود. در حقیقت آپشن بکاپ نامحدود با کیفیت بالا که در حال حاضر در پیکسل‌های فعلی (تا پیکسل 5) وجود دارد دیگر برای این گوشی‌ها قرار داده نمی‌شود. این اتفاق باعث منصرف شدن افرادی می شود که به خاطر بکاپ نامحدود این گوشی‌ها، آن‌ها را خریداری می‌کردند.

به جای آن گزارشی نشان می‌دهد که شرکت بیشتر روی فضای ذخیره سازی ابری پولی خود یعنی Google One تاکید می کند. هزینه اشتراک‌های گوگل وان 99.99 دلار (آمریکا) / 6500 روپیه (هند) در سال یا 9.99 دلار / 650 روپیه در ماه است و شامل سرویس VPN برای اندروید نیز می‌شود.

این گزارش نشان می دهد که اگر برنامه دارید در آینده دستگاه‌های پیکسل را خریداری کنید (بعد از گوگل پیکسل 5) باید برای حافظه ابری نیز هزینه کنید. گوگل قبل از اینکه شما کمتراز 15 گیگابایت حافظه در اختیار داشته باشید به شما هشدار می دهد. توجه داشته باشید که اگر فضای ذخیره سازی تکمیل شده را به مدت 24 ماه بدون رسیدگی و توجه رها کنید، گوگل ممکن است برخی از مطالب را به صورت خودکار حذف کند.

اولین گوشی پیکسل بکاپ نامحدود گوگل فوتوز با کیفیت اصلی را معرفی کرد و بعد از پیکسل 3a و پیکسل 4 کیفیت بکاپ عکس ها به کیفیت بالاتری تبدیل شد. از طرفی همان شرکتی که قبلا بازاریابی بکاپ نامحدود را می کرد اخیرا اعلام کرده است که فضای 15 گیگابایت برای ذخیره اطلاعات سه سال کافی است.

نگرانی گوگل درباره افزایش روز افزون تقاضا برای فضای ابری قابل درک است اما از طرفی او باید راهی پیدا کند تا کاربران آینده گوشی‌های پیکسل را برای خرید متقاعد کند؛ برای مثال یک اشتراک سه ماه گوگل وان (100 گیگابایت) به خریداران گوشی پیکسل 5 هدیه دهد.

ارسال نظر