پتنت گوشی جدید شیائومی به ارتقای سیستم دوربین اشاره می‌کند

رسانه کلیک - اخیرا سه پتنت جدید از گوشی های آینده شیائومی به ثبت رسیده که نشان‌دهنده بهبود قابل ملاحظه سیستم دوربین هستند.

پتنت گوشی جدید شیائومی به ارتقای سیستم دوربین اشاره می‌کند

اغلب افراد شیائومی را به عنوان تولیدکننده گوشی‌های نسبتا ارزان قیمت می‌شناسند. اما شاید جالب باشد بدانید این برند چینی محصولات بسیار باکیفیتی را تولید می‌کند که بعضا زبانزد خاص و عام هستند. یکی از ویژگی‌هایی که شرکت جدیدا روی آن متمرکز شده، بهبود سیستم دوربین است.

پتنت اول

در پتنت اول شیائومی شاهد حاشیه‌های فوق باریک نمایشگر و طراحی پانچ-هول (حفره درون نمایشگری) برای دوربین سلفی هستیم. ماژول برآمده دوربین از نظر ابعاد شباهت بسیاری با می 10 اولترا دارد اما مانند ماژول گلکسی S21، به خوبی با سایر قسمت‌های گوشی ترکیب شده است.

سیستم دوربین متشکل از چهار سنسور مختلف است و یک فلش LED مستطیل شکل نیز آن‌ها را همراهی می‌کند. با اینکه تشخیص نوع سنسورها از روی پتنت امکان‌پذیر نیست اما گفته می‌شود شیائومی به احتمال زیاد یک سنسور اصلی قدرتمند و شوتر پریسکوپی را به محصول جدید خود اضافه خواهد کرد.

پتنت دوم

طراحی صفحه اصلی گوشی دوم شبیه به گوشی اول به نظر می‌رسد اما تغییرات عمده‌ای در پشت آن مشاهده می‌شود. همان‌طور که در تصویر زیر می‌بینید، پنل پشتی به دو قسمت مجزا تقسیم شده که حتی رنگ آن‌ها نیز با یکدیگر متفاوت است.

سیستم دوربین پنج‌گانه در قسمت چپ قرار دارد. دو سنسور غول‌پیکر در بالا و پایین ماژول و یک سنسور پریسکوپی نیز در میانه آن به چشم می‌خورد.

پتنت سوم

پتنت اسمارت فون سوم شباهت زیادی به پرچمدار ویوو یعنی X60 Pro و شیائومی می 10T دارد. یک ماژول چهارگوش در قسمت چپ تعبیه شده که متشکل از سه سنسور مختلف است. فلش LED اما کمی پایین‌تر و کلا خارج از ماژول قرار دارد.

ثبت پتنت های گوشی جدید شیائومی لزوما به معنای رسیدن آن به مرحله تولید نیست. اما از این طریق می‌توان تا حدودی از برنامه‌های آینده شرکت برای نسل بعدی اسمارت فون ها باخبر شد.

ارسال نظر