پتنت جدید گوشی رول شدنی سامسونگ به دوربین زیر نمایشگر اشاره می‌کند

رسانه کلیک - تصاویر منتشرشده اخیر از پتنت جدید گوشی رول شدنی سامسونگ به دوربین و همین‌طور سنسور اثر انگشت تعبیه‌شده زیر نمایشگر اشاره دارد.

پتنت جدید گوشی رول شدنی سامسونگ به دوربین زیر نمایشگر اشاره می‌کند

سامسونگ پیشرفت قابل‌توجهی در عرضه گوشی‌های انعطاف‌پذیر دارد، اما نباید خلاقیت این کمپانی در فاکتور فرم‌های دیگر را نادیده گرفت. پتنت جدید این کمپانی کره‌ای، از یک گوشی هوشمند کشویی با نمایشگر رول شدنی خبر می‌دهد.

پتنت جدید سامسونگ دستگاهی را به تصویر می‌کشد که اختلاف چندانی با گوشی‌های هوشمند معمولی ندارد. اما در صورت نیاز می‌توان نمایشگر گوشی را از طریق فنرها و رولرهای داخلی تا یک‌سوم اندازه اصلی صفحه بزرگ‌تر کرد.

از جمله مشخصه‌های قابل‌ملاحظه در پتنت جدید، دوربین زیر نمایشگری است. اگرچه این فناوری هنوز به دستاورد چشمگیری نرسیده، اما وجود آن دست‌کم موجب حداکثر کاربرد نمایشگر می‌شود.

گوشی رول شدنی سامسونگ احتمالا به اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگری نیز مجهز است. از جمله ویژگی‌های دیگر این دستگاه می‌توان به دوربین سه‌گانه در پنل پشتی و بلندگوی دوگانه در پایین گوشی اشاره کرد. البته یک بلندگوی دیگر نیز در صورت تعمیم نمایشگر در قسمت پایین ظاهر می‌شود.

آیا زمان عرضه گوشی رول شدنی سامسونگ مشخص است؟

متأسفانه با توجه به تب تند گوشی‌های انعطاف‌پذیر، هنوز تاریخ معینی برای عرضه گوشی‌های خم شدنی در دست نیست. پتنت فوق در نوامبر سال گذشته به نام سامسونگ ثبت شده و اخیرا در WIPO انتشار یافته است.

البته کمپانی کره‌ای قبلا نیز به ساخت گوشی‌های رول شدنی اشاره کرده بود. به عنوان مثال، اسمارت فون Z Roll در اوایل سال جاری به نام این شرکت به ثبت رسید. در ضمن، سامسونگ دیسپلی به تازگی از طراحی‌های فاکتور فرم جدید و انحصاری خود رونمایی کرده است.

مزیت فاکتور فرم جدید نسبت به گوشی‌های انعطاف‌پذیر واضح است؛ هیچ‌گونه چین و چروکی در نمایشگر به وجود نمی‌آید و اجزای موتوری در بدنه دستگاه محافظت می‌شوند. این مزیت به طور قطع ماندگاری بیشتری را برای گوشی هوشمند به همراه خواهد داشت.

ارسال نظر