امکان رمزگذاری پوشه‌ها به گوشی‌های اندرویدی اضافه شد

رسانه کلیک - گوگل یک ویژگی امنیتی جدید برای دستگاه‌های اندرویدی ایجاد کرده است که کاربران با استفاده از آن می‌توانند یک پین‌کد چهار رقمی برای رمزگذاری پوشه‌ها انتخاب کنند.

امکان رمزگذاری پوشه‌ها به گوشی‌های اندرویدی اضافه شد

شرکت گوگل در ماه ژوئن اعلام کرده است که امکان رمزگذاری فولدرها را برای دستگاه‌های اندرویدی در نظر می‌گیرد تا ضریب امنیتی کاربران بیشتر شود. این ویژگی امنیتی Safe Folders نام دارد و کاربران می‌توانند با استفاده از آن یک پین‌کد چهار‌رقمی برای پوشه‌ها در گوشی اندروید خود انتخاب کنند. در حال حاضر این ویژگی به اپلیکیشن Files by Google اضافه شده است و همه افراد می‌توانند از آن استفاده کنند.

علاوه بر رمزگذاری فولدرها، پوشه‌هایی که در Safe Folders فعال می‌شوند، در دسترس اپلیکیشن‌های دیگر نخواهند بود و نه‌تنها کاربران، بلکه سرویس‌ها و نرم‌افزارهای گوشی اندروید نیز به این اطلاعات رمزگذاری‌شده دسترسی نخواهند داشت. بنابراین توجه داشته باشید که فایل‌های رمز‌گذاری‌شده فقط با استفاده از پین‌کدی که شما به عنوان رمز در نظر گرفتید در دسترس قرار می‌گیرد و اگر رمز پوشه‌ها را فراموش کنید، امکان دسترسی به آن پوشه و اطلاعات موجود در آن را نخواهید داشت.

اگر اپلیکیشن Files by Google از گوشی هوشمند شما حذف شوند، اطلاعات رمزگذاری‌شده نیز حذف خواهد شد. گوگل در حال حاضر ویژگی Safe Folders را برای این اپلیکیشن عرضه کرده است که کاربران می‌توانند نسخه ۱.۰.۳۲۳ آن را دانلود و نصب کنند.

ارسال نظر