گوگل به تولید گوشی پیکسل ۴ خاتمه داد

رسانه کلیک - با وجود اینکه تنها ۹ ماه از زمان عرضه گوشی پیکسل ۴ به بازار می‌گذرد، گوگل تصمیم گرفته است که تولید آن را متوقف کند.

گوگل به تولید گوشی پیکسل ۴ خاتمه داد

گوگل به تازگی از گوشی پیکسل 4a رونمایی کرده است؛ اما در حال حاضر اخباری مبنی بر توقف تولید گوشی‌های هوشمند پیکسل۴ و ۴ ایکس ال به گوش می‌رسد. محصولات پیشین گوگل حداقل عمر ۱۸ ماهه داشتند؛ اما این گوشی تنها ۹ ماه پس از عرضه متوقف شد.

به گفته گوگل گوشی‌های پیکسل ۵ به همراه مدل 5G پیکسل 4a به زودی در بازار عرضه خواهند شد. اما می‌توان گفت اتفاقی که برای سری پیکسل ۴ افتاد ممکن است تاثیر بسیاری بدی روی تصمیم کاربران برای خرید محصولات جدید گوگل داشته باشد.

شرکت گوگل اعلام کرده است فروشگاه‌های دیجیتالی و فیزیکی موفق شدند دستگاه‌های پیکسل ۴ و ۴ ایکس ال موجود در انبارها را به صورت کامل بفروشند. افرادی که علاقه دارند گوشی پیکسل ۴ یا ۴ ایکس ال را خریداری کنند می‌توانند به خرده‌فروشانی که هنوز این گوشی را در انبار خود دارند مراجعه کنند.

با اینکه تولید گوشی‌های پیکسل ۴ و ۴ ایکس ال متوقف شده است؛ اما این گوشی‌ها مانند سایر محصولات گوگل، آپدیت‌های جدید نرم‌افزاری را دریافت می‌کنند. همچنین حداقل تا ۳ سال پس عرضه اولین مدل از سری پیکسل ۴ به بازار ایالات متحده، پچ‌های امنیتی را دریافت خواهند کرد.

کاربران از گوشی‌های پیکسل ۴ به خوبی استقبال کردند؛ اما برخی مشکلات مانند باتری ضعیف و وجود رقیبان با سخت‌افزار بهتر باعث شد که موفقیت این سری گوشی‌ها تحت تاثیر قرار بگیرد. شرکت گوگل با این تصمیم خود نشان داد که تا مدت زمان مشخصی قصد رقابت در بازار گوشی‌های هوشمند پرچمدار را ندارد و روی بازار گوشی های میان‌رده تمرکز کرده است.

ارسال نظر