گوگل درایو فایل‌های Trash را بعد از 30 روز پاک خواهد کرد

رسانه کلیک - از تاریخ ۲۲ مهر ماه سیاست‌های گوگل درایو تغییر می‌کند و فایل‌های Trash کاربران بعد از  ۳۰ روز به‌صورت خودکار حذف می‌شود.

گوگل درایو فایل‌های Trash را بعد از 30 روز پاک خواهد کرد

از تاریخ ۱۳ اکتبر یا همان ۲۲ مهر ماه، فایل‌هایی که در سطل آشغال گوگل درایو شما ذخیره شده‌اند پاک خواهند شد. تاکنون می‌توانستید فایل‌های حذف‌شده خود را تا مدت نامحدودی از قسمت Trash یا سطل آشغال گوگل درایو نگهداری کنید و در صورت نیاز آن‌ها را بازیابی کنید.

اما از تاریخ ۲۲ مهرماه گوگل درایو سیاست‌های مربوط به این بخش خود را تغییر می‌دهد و تمام فایل‌های Trash شما بعد از ۳۰ روز به صورت خودکار حذف خواهند شد. شاید عجیب باشد اما برخی از افراد از این قابلیت برای نگهداری فایل‌های خود استفاده می‌کردند و باید روش خود را تغییر دهند. لازم به ذکر است که ادمین‌ها در گوگل درایو می‌توانند فایل‌های حدف شده توسط کاربران را تا ۲۵ روز بازیابی کنند.

بر اساس یادداشتی که در رسانه ورج منتشر شده است، دیگر محصولات گوگل مانند جیمیل، فایل های پاک شده کاربران را بعد از ۳۰ روز به صورت خودکار از سطل آشغال حذف می‌کردند. اضافه شدن این ویژگی به گوگل درایو باعث یکپارچه‌تر شدن محصولات گوگل شده است.

برای اینکه همه کاربران از این تغییر مطلع شوند، نوتیفیکیشنی در درایو، داکس و فرم هر کاربر نوتفیکیشن فرستاده می‌شود و یک بنر برای اطلاع‌رسانی و ذکر تمام جزئیات نمایش داده می‌شود.

ارسال نظر