همکاری دوباره گوگل و سامسونگ برای ساخت گوشی پیکسل 6

گوشی پیکسل 6 جدیدترین پرچمدار گوگل است که از قطعات اصلی و مهم سامسونگ بهره می برد. ظاهرا این دو شرکت پس از گذشت 10 سال، همکاری خود را از سر گرفته اند.

همکاری دوباره گوگل و سامسونگ برای ساخت گوشی پیکسل 6

استفاده از قطعات سامسونگ در گوشی پیکسل 6 گوگل

گوشی نکسوس S و گوگل نکسوس، دو محصول مشترک گوگل و سامسونگ هستند که به ترتیب در سال 2010 و 2011 وارد بازار شدند. بعد از آن گوگل ارتباط خود را با غول فناوری کره قطع کرد و سری جدید گوشی‌های خود یعنی سری پیکسل را با همکاری شرکت‌هایی همچون اچ تی سی، ال‌جی و فاکس کان روانه فروشگاه‌ها کرد.

اما این‌طور که به نظر می‌رسد، گوگل قصد دارد همکاری خود را با سامسونگ از سر گرفته و پرچمدار جدید خود را به قطعات اصلی این شرکت مجهز کند. تاکنون اخبار بسیاری در رابطه با مشخصات پیکسل 6 در فضای مجازی منتشر شده که به نقش عمده سامسونگ در ساخت این محصول مهر تأیید می‌زنند.

شاید جالب باشد بدانید تراشه به کار رفته در مدل معمولی، پرو و XL گوشی پیکسل 6 در بخش نیمه‌هادی شرکت کره‌ای ساخته می‌شود و شباهت بسیاری با تراشه قدرتمند اگزینوس 2100 دارد.

سامسونگ بی‌تردید یکی از بهترین تولیدکنندگان نمایشگر در سراسر جهان است. اخیرا افشاگری به نام Ross Young، ادعا کرده گوشی پیکسل 6 گوگل نیز از صفحه نمایش سامسونگ استفاده می‌کند.

گزارش‌های اخیر حاکی از آن هستند که گوشی پیکسل 6 گوگل از سیستم دوربین سه‌گانه و مدل‌های پرو و ایکس ال از سیستم دوربین چهارگانه بهره می‌برد.

ظاهرا شرکت سونی وظیفه ساخت سنسورهای اصلی 50 مگاپیکسلی را بر عهده گرفته است. اما از آنجایی که این خبر هنوز رسما تأیید نشده، احتمال آن نیز وجود دارد محصولات گوگل به سنسور جدید 50 مگاپیکسلی سامسونگ مجهز شوند.

همکاری گوگل و سامسونگ بدون شک به نفع هر دو شرکت است. اما آیا گوشی پیکسل 6 گوگل می‌تواند انتظارات را برآورده کرده و رضایت آن‌ها را برانگیزد؟ شما در این بار چه فکر می‌کنید؟

ارسال نظر